Konstigt tom

Jag går i ett vakuum. Det har jag gjort i typ tre dagar nu faktiskt, och det blir inte direkt bättre.  Hmm.. Jag fick lite inspiration till att blogga när jag läste syrrans blogg nyss faktiskt, men det flög som bort.. hmm hmmm..
I alla fall så kollade jag upp vad jag gjorde för precis ett år sedan, och det var väl inte så speciellt mycket. Jag skrev en lång lista på allt jag önskade mig just då. Det var mest prylar. Möbler pengar och fred på jorden. Och sömn. Evelin var ju inte ens en månad då, så hon sov ju inte så många timmar i sträck. 
Jag kan ju säga att nu har jag dom möbler jag behöver, jag har pengar så jag kan köpa vad jag behöver, Evelin sover nätterna igenom även fast hon kliver upp tidigt, men en hel natts sömn får jag ju kan man ju ändå säga. Jag har ingen häst och inte fred på jorden, men i övrigt ska jag väl vara nöjd.
Men alltså nöjd.. Det är väl det här som är problemet, att jag blivit "bortskämd" nu. Jag vill typ inte nöja mig med att vara nöjd längre. Jag vill ha mera. Jag vill vakna på morgonen och känna att .. men typ att livet är spännande. Att jag är jättelycklig. Och alltså det är jag ju. Rent teoretiskt. Men jag vet inte. Det är den där jävla tomhetskänslan. Det är väl inte så konstigt att det kommer dystra perioder egentligen, mitt liv det senaste året har ju varit kaos, men jag blir ändå liksom sur över att det ska ha satt spår i mig. Jag ser inte mig själv som en sån som spår kan sättas i ens. 

Men nej, jag vill bli glad igen nu. Inte gå runt och vara arg och ledsen och tom. Och tänka alldeles för mycket och analysera sönder allt. jag VILL inte. Det kan få ödestigra konsekvenser känner jag just nu. Härregud.

Kollade förresten vad jag hade lagt upp 2009 också, och då hade Kristina varit hos oss och fotat kissarna. 

Scala. Världens finaste. Snacka om att jag saknar henne..

Sully. Han är i katthimmelen nu. Och äter gräs. Han blev jättesjuk strax efter att han hade flyttat så dom nya ägarna fick avliva honom. 

Ja nu blev ju kvällen mycket muntrare. Fan jag går och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback