Ett blogginlägg som inte handlar om barn och blöjor och sånt

Jag har kommit till en insikt här, att alla tycker nog inte att det är så festligt att läsa om alla bäbisar i sin omgivning. Det är ju bara det att när man har bloggat så länge som jag har (sen 2007 typ), och livet tar den vändningen att man får barn så har man plötsligt ingenting annat att skriva om. För man gör inget annat. Och man tänker inte på nånting annat. Det tar upp hela ens existens verkligen! Allt som har med nåt annat att göra, tex en flytt, reflekteras ju direkt på barnet! "evelin trivs jättebra i sitt nya rum", "den nya lägenheten måste barnsäkras eftersom evelin far runt som en" osv.. Ska man skriva nåt om vad man ska göra ikväll så måste man ju naturligtvis passa på att berätta att "barnet sover så nu ska jag..." och är det i början på dagen så måste man berätta ungefär vilken tid barnet vaknade, även innan tänker skriva nåt helt annat. Det är ju inte klokt! Jag ska försöka klämma in nåt inlägg då och då som handlar om nåt annat. Mig själv tex. En bekant som också bloggar och har fått barn skrev nyligen ett inlägg om sig själv nämligen, och la upp gamla bilder på sig själv, och det var faktiskt jättekul att läsa/se! Inte för att det är tråkigt på något sätt att läsa om deras dotter och vad dom har för sig på dagarna, utan mer som omväxling! Och hon skrev också det där att man ju glömmer bort sig själv. Jag har alltid varit mitt eget centrum, men nu är jag inte det längre! Lite otäckt tycker jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback