Det är förjävla svårt att somna i vredesmod

Idag vaknade Evelin typ 05.20. Jag inser att det egentligen inte är jätte konstigt eftersom hon faktiskt lägger sig betydligt tidigare än vad vi gör, men det är fortfarande enligt mig inte en ok tid att slita upp den ömma modern. Hur som helst, jag fördrev väl morgonen som vanligt med att kolla på big brother på play (eftersom jag inte har tv11), rix morronzoo på tv3, sedan diverse annat smått och gott. Naturligtvis simultant med att kasta leksaker åt (på) det mycket mer alerta barnet, i hopp om att det ska bli sömnigt snabbt igen (det brukar dröja lite drygt 4h). När hon sedan somnat igen tog det säkert flera sekunder tills jG också hade somnat, och när jag vaknade såg jag att jag skulle vara på Bvc för 1årskoll och vaccination om sisådär en 20 min. Omöjligt, evelin sov ju också fortfarande så jag erkände mig besegrad av klockan och lämnade återbud. Sen bestämdes det att Linga skulle hämta upp mig på vägen till stefan. Där fikade vi kaffe och wienerbröd och surrade. Linga åkte hem men jag stannade och åt middag, gott, och efter ett tag fick jag skjuts hem av Emma. På kvällskvisten har jag försökt fundera ut vilket dagis jG skulle vilja ha evelin på nu när det är uteslutet med nattiset. Detta diskuterades lite lätt med sambon också, därav rubriken. Hur som helst så tänker jag försöka sova nu och imorgon ska jag försöka komma på nånting annat att göra än att bara sitta på mitt snart feta arsle hela dagen.. Bort och ut ska jag.


Kommentarer
Postat av: Mor

Vill bara säga att det är jättemysiga bilder!! Å vredesmodet brukar gå över, som tur är... ;)

2012-04-26 @ 14:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback