Dutti!

Jag har ju försökt i flera dagar att få tag i hyresvärden, men det har varit upptaget och då har jag bara försökt typ tre gånger innan jag gett upp. Men nu gjorde jag faktiskt fyra försök och på fjärde försöket kom jag ju fram! Sjukt bra. :) Jag har ju en stockholmare som hyresvärd så jag trodde han hade noll koll på allting, men han var riktigt med.! Han frågade om det var stökigt med målningen och allt, och jag sa att jag bor ju i huset innanför så att jag inte märkte av det, och han sa liksom jahaa bor du i det röda? Jamen det är ju nymålat bara för något år sedan och blablabla.. Jättetrevlig prick! Han hade även full koll på vad jag behövde för papper för att kunna få bostadsbidrag och skulle skicka det idag så jag hade det på måndag eller tisdag så det känns ju himla lovande. Så nu ska jag bara dra en kopia på mitt kontrakt och sedan är det ju bara att skicka ansökan. sjukt bra. Hoppas det blir ordning på underhållet också för då kanske jag kommer klara mig hur bra som helst framöver. Förutom restskatten då, men den kan jag ju hinna spara ihop till om jag får det där andra hoppas jag.. fast nää det är inte logiskt att tänka så. suck.

Jaja, lite på bättringen känns det ju som att det är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback