Nånting sjukt häftigt!

Jag stod i köket nyss och stökade. Plockade ur diskmaskinen och fyllde på med nytt osv. Evelin låg i babysittern, Scala låg på mattan under vardagsrumsbordet och Sully på sin vanliga plats under soffan. Alla tre sov. När jag är som geggigast om händerna efter att ha börjat fördiska en pajform med gamla bananer i så börjar Evelin akut-gråta, så jag går fram till babysittern som står på köksbordet just nu (och ja Evelin är fastspänd med inbygd sele) och försöker prata lite lugnande med henne samtidigt som jag försöker ruska av händerna så jag ska kunna ta upp henne. Då kommer Sully fram som skjuten ur en kanon, hoppar rakt upp på köksbordet, sätter sig bredvid Evelin och jamar ungefär som "ska du inte plocka upp barnet?"! Jag lovar, hade han kunnat så hade han plockat upp henne själv :). Jag tror faktiskt att han är lite kär i henne. Han vill alltid vara nära, men aldrig för nära. Han lägger sig bara på samma sida av soffan som hon ligger på tex. Ganska fascinerande enligt mig! 







Nåja, tanken var ju att jag skulle äta något nu men det är svårt att laga mat med en söt bebis som vill ha uppmärksamhet av en :) Då menar jag alltså inte att det är omöjligt att laga mat med en hand, utan snarare att jag hellre gullar med henne :D
Nu vill jag också förklara för dom som har funderat på om Niklas aldrig är hemma/hjälper till, att han är jättebra och jättefin! Han har absolut varit borta mycket nu när drakstaden varit med på nåt event på gärdehov, för dom var tvugna att bygga ramper och så inför det, men då har han faktiskt ändå haft hand om Evelin nattetid så jag har fått sova gott :) Dessutom har jag ju bara ro att skriva när inte han är hemma, så det är klart det verkar misstänkt. :P 
Det här kommer sig av att jag och kära syster diskuterade hur facebook är vår fiende egentligen, för det blir ju upp till alla ens vänner att tolka allt man skriver, och saker och ting kan ju alltid misstolkas! Tydligen är jag ganska bra på att skriva allting i jag-form istället för i jag och niklas-form, och så är jag så besatt av min underbara dotter att jag skriver nåt om henne typ varje dag :P Detta medan niklas inte skriver "loggar" alls, utan istället då och då lägger upp ett filmklipp på nåt jättefränt BMX-trick. Klart det ser ut som att vi lever två helt olika liv då, men det fattar ju även den trögtänkte att vi inte gör. Fast jag tycker det är skitviktigt att man får ha ett umgänge och intressen även utanför förhållandet, annars vet jag att åtminstone jag och niklas skulle gå varandra på nerverna till slut! Och Niklas börjar jobba den 28e, så då blir det en bra balans i vardagen tänker jag :) Jag blir hemmafru och han knegar ;)


Så ja, nu känns det mycket bättre. Evelin har somnat om, niklas är och cyklar (I kid you not!) och jag är hungrig, så nu ska jag göra mat. KAN bli micromat, vi får väl se vad jag hittar på :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback