Fina hjärtat

Livet går i hög hastighet framåt! Nästan så jag blir lite stressad.! Snart har det gått så lång tid att jag inte är mammaledig längre, utan Evelin kommer gå på dagis och gå och prata och jag kommer jobba. Chit. Men det är precis det alla säger - att man ska passa på att njuta. Och det gör jag! Idag har hon tränat som attan på att hålla upp huvet! Nackgympa :) Hon orkar lyfta huvet korta stunder när hon ligger på mage nu. Helt fantastiskt att allt händer så snabbt. Hon har växt också. Sist vägde hon 4195g, vilket är typ ett helt kilo mer äön när hon föddes för bara några veckor sedan, närmare bestämt snart 6v. Imorgon ska hon vägas och mätas igen, och det är även läkarkontroll. Det ska bli spännande. Jag ska fråga om hennes "storkbett" som tycks föröka sig. Man blir ju sjukt nojig över minsta lilla så jag tänker fråga. Jag trodde nämligen att man hade nåt kanske när man föddes men jag trodde inte att det kunde dyka upp nya. Men det vet ju såklart doktorn isf :) 

(syster/moster Erika har fotat oss)


Jag tänker att jag ska bli lite mer aktiv på dagarna och kanske ta lite mer promenader och sånt, men det är faktiskt lätt hänt att man fastnar hemma i soffan ändå. Imorgon blir det ju såklart en prommis till VC men jag ska faktiskt försöka att ta en promenad varje dag. Det bestämde jag nu. Fast det är alltid roligare när man har ett mål. Det är det som är tråkigt med att vara ledig, man är typ ensam om det. Till och med Niklas jobbar ju numer, så jag har inte så speciellt många jag kan umgås med. 
Jag har även någon form av plan att på en helg besöka Evelins farfar och plastfarmor. Då kan dom gulla med henne och jag kan få sova några extra timmar :) 
Nu börjar flickan sakta vakna här, så jag ska återgå till Mannen som kunde tala med hästar som jag lånat av syster/moster och så ska jag mata princessan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback