Vaccination

Igår blev en konstig kväll. Eftersom jag varit i birsta en stor del av dagen så hade Evelin sovit jättemånga timmar mitt på dagen, vilket resulterade i att hon inte somnade för natten förän typ 23.20..! hon vaknade och åt ett par gånger på natten, men hon morgon-vaknade först 09.50, vilket är en sjuuuk långsovning för att va henne! Kl 11 hade vi tid för vaccination på VC, så det var ju bara att klä på o gå. Hade väl trott att pappan skulle komma med också men tydligen var det för jobbigt att komma ur sängen så  vi fick klara oss själv. Det är ju dock inga problem alls, det är ju så vi är vana att ha det, men lite förvånad kan man ju bli för det.. Hur som helst, först vägde och mätte dom henne. Hon har ju blivit stora tjenen, mammas älskling :) Nu väger hon 6175g och är hela 60cm lång! Sedan fick hon vaccin i båda de små låren. Så nu är hon skyddad mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio, och typ två till saker. duktiga tjejen skrek i några minuter men hon somnade på vägen hem i alla fall.. Jag ska snart ge henne en alvedonsupp , men hon jobbar på en bajsning så jag väntar tills den är ute tror jag :)

Dessutom har jag tittat igenom gamla dikter och texter och hittat många gamla minnen som var arkiverade långt bak i mitt huvud. men jag hittade dessutom en massa inspiration till att skriva igen.. både musik och dikter. Nu fattas bara ett piano. Material finns det ett överflöd av. I mitt huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback