Dagens i-landsproblem. Pling plong!

Jag har inatt fått uppleva det värsta jag nånsin upplevt! Är det min kropp som förbereder mig för en smärtsam förlossning mån tro? När jag var på väg in i den sköna sömnen drog hela den högra vaden ihop sig i ett vansinnigt plågsamt sendrag! Jag har aldrig fått sendrag i hela mitt liv och jag var helt säker på att jag skulle dö. Det släppte dock efter en halv minut ungefär och jag blev genast trött igen, även fast det fortfarande gjorde ont i benet.. Tänkte "tack och lov att det gick så fort ändå..." så efter någon minut så drabbar detta mitt andra ben!! "härregud!" tänkte jag, "nu är min dag kommen!". Men det släppte efter ungefär en minut det med och jag tackade mamma och gud igen.. Och jag lever ju! Fast JÄKLAR vad ont jag har i benen idag! Var ju naturligtvis tvungen att googla detta fenomen, och det här hittade jag:



"Tyvärr är detta ganska vanligt och kramp i benen kommer ofta när man lagt sig. Ju längre graviditeten framskrider, desto oftare riskerar man att drabbas, och desto smärtsammare blir dessutom krampen. Man vet inte exakt vad som orsakar kramp - en teori är att det finns ett samband mellan kramp och låga halter av magnesium och kalcium. Trötthet och ansamling av vätska mot slutet av dagen tros också bidra. En del läkare tror att kramp i benen har att göra med nedsatt blodcirkulation, eftersom cirkulationen försämras när man sitter ner. Här är någras tips hur du kan försöka påverka dessa besvär:

* Att gå barfota kan lindra smärtan. 
* Att sträcka och stretcha på benen och fötterna kan hjälpa. 
* Benmassage kan minimera smärtan. 

Barnmorskan Therese"

Men härre gud, ska det blir VÄRRE??
Jaja, som sagt jag lever ju.. men för en som aldrig haft sendrag så är det svårt att föreställa sig hur det nånsin skulle kunna förekomma en värre smärta. Feel free to judge me. :)
Hur som helst, Stefan och Emma (niklas bror) har nu fått sin lilla son Charlie :) Dom var förbi häromdan och visade upp miraklet.



Kan ju även lägga upp en bild eller två på våran lilla kotte (som fortfarande ligger i tryggt förvar och sparkar mig på blåsan)
Detta är nog v24+5


Niklas tycker att han har hittat funktion i min graviditet.. :P Kaffebord!




Ställde iordning lilla sängen häromdagen när jag städade :) usch vad mysigt med en liten knodd där i :)


Vardagsrummet i vår nya lägenhet :) Gud så bra vi trivs! Men ursäkta röran.. :)


Nu ska jag göra mig klar för att gå till bussen och åka på jobbet. Hur ska jag kunna gå på dessa stackars vader!?! Det lär visa sig....

Kommentarer
Postat av: MammaTessan

Va fin magen är. :)

Den ser låg ut. Blir du ofta kissnödig?

Min mage var hög så jag hade aldrig några behov av att springa och kissa på natten och sånt.

Vilket var skönt :)

Postat av: Emma

Men skojar du, den är på blåsan konstant! stampar gärna extra med fötterna också :P

2011-01-04 @ 16:03:38
URL: http://conetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback