Uppdatering utan ämne och namn

Hejhej. Jag tänkte att jag skulle ta mig lite tid och ork till att uppdatera lilla bloggen igen. Jag har till och med tagit veckobild på magen. Idag gick jag typ in i v32, vilket innebär att det är bara åtta veckor kvar nu! Det är helt sjukt vad tiden går fort nu på slutet...! Enligt mig ser magen ut som ett stort jäkla klot, men de flesta säger att jag är ganska liten. Men jag följer min kurva som jag ska iaf. På torsdag ska jag till BM igen och mäta och lyssna som vanligt. Lägger upp en bild eller två.


Det här var igår. Niklas var lite modell och då passade vi på att få någon bild på oss också. Det blev dock inga seriösa bilder, men vi är inte så seriösa av oss heller :) Det här är typ den enda bilden jag kunnat se för dom ligger i nåt konstigt format på datorn så jag kan inte öppna. Niklas kan säkert.


Det här är idag. Men usch så äcklig jag är som har samma tröja på mig i två dagar.. men jag försov mig faktiskt imorse och då får man vara lite ofräsch. Och dessutom är jag gravid och det är en giltig ursäkt för ALLT. :P

Nu måste jag försöka leta rätt på mitt moderskapsintyg för det ska ju skickas till försäkringskassan så att man får någon form av peng när man är mammaledig. Jag kan inte förstå var jag lagt det bara.... Har jag slängt det tro? Allt det här administrativa med att få barn ger mig hjärnblödning.. jag har ingen koll på nånting.! Det är rätt skoj när folk frågar mig "Men nu ska du väl inte jobba så länge till va? När ska du sluta jobba?" och jag varje gång svarar "öööööööööö... javeane" (jag vet inte).. Alltså eftersom jag inte vet och inte vet vem jag ska fråga så tänkte jag att det är väl lika bra att jag jobbar tills jag föder. Typ så. Men den som vet kan ju slänga in en kommentar kanske :)

Nu ska jag äta mat och förhoppningsvis få till nån matlåda tills imorn också! Insåg ganska precis för en och en halv timme sedan att jag var dyngfattig och hade tur som tog mig hem idag över huvud taget. Inte äta ute då inte! Tur att det är lön om typ tre dagar.
Herrå!

Kommentarer
Postat av: petra

hej emma det ser ju ut som niklas friar till dig gulligt ;) förresten så har du ju rätt at få havandeskapspenning åtta veckor innan beräknad födsel så det är ju från den veckan du är i nu! skulle jag vara dig så skulle jag ansöka om det, chefen får skriva ett intyg att det är för jobbigt för dig att jobba och ett läkarintyg jag fick det och många andra har fått det, de är rätt skönt att få vara hemma och "lata" sig innan bebbe kommer då det inte blir mycket sovmornar sen när den kommit. Hoppas det löser sig :) kram från mig och Tyra

Postat av: Emma

Tycker inte du ska jobba ända tills ongen skall till att komma ut iaf ;) Gå på "ledigt" några veckor innan så du kan vara hemma och ta det lite lugnt!

2011-02-28 @ 15:40:20
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback