Glömde ju..!

Fick så bråttom till solsidan så jag glömde ju bort en sak! Lördagen såklart! Den började med att pappa ringde och väckte mig kl 9 på morgonen för att tala om att han skulle åka och låna lastbilen från jobbet så att vi skulle kunna köra mitt skrot till tippen! Äntligen! Jag är seriöst så trött på att det står kartonger framme i lägenheten! Det har jag faktiskt haft nu när jag tänker efter ända sedan jag flyttade till härnösand! Det måste ha varit i april eller så.. så nästan ett år! Vad fruktansvärt... Jaja, sidetrack. 
Pappa for och hämtade Leif (mammas sambo för den som inte vet det heller) och dom kom sedan hit med lastbil. Vi slängde in en gammal säng, två fåtöljer, ett databord, en tvbänk och pappas fyra stolar som stått och skräpat i förrådet alldeles för länge. Dom åkte iväg med detta till tippen själva då det inte finns så många säten i en lastbil, så jag organiserade om lite i förrådet så att jag kunde bära ner allt som skulle vara kvar från lägenheten till förrådet. Blev naturligtvis tvungen att dammsuga också för när man flyttar på saker som stått länge kan man hitta jäkligt mycket damm, katthår och kartongbitar (Scala gnager på kartonger när hon blir rastlös och uttråkad). 
När jag var färdig med dessa bestyr kom Robin och hämtade mig och niklas och vi släppte niklas på drakstaden och åkte själva till Birsta. Jag hade en kupong så att jag kunde hämta ut en valfri body på kapahl, så vi gick dit först. Jag kunde ju såklart inte motstå att köpa tillhörande byxor, strumpor och mössa, det var bara så himla gulligt! 



Vi hann också med Ikea och Rusta. Vi åt på donken och sedan åkte vi på ica maxi så att robin fick handla mat och sedan for vi hem. Plockade upp niklas igen först förstås. Efter att vi varit hemma ett litet tag kom mamma och leif hit och drack kaffe och te och åt godis och saffransbullar och saltiner. Vi "avnjöt" melodifestivalen tillsammans och hade en mycket trevlig kväll!
Idag är det söndag och jag har gjort inte nått. :) Kollat på film (The hurricane - sjukt bra! Rekommenderas starkt!) och sovit middag mitt på dagen. Ätit både lunch och middag. Duktig Emma! :) Det är ju inte så ofta man äter lagad mat både till lunch och middag, utan det brukar bli någon micromat eller något annat värdelöst till nåt av målen. Det är ju egentligen mest för att man inte har varken matvaror, ork eller tid till att laga mat två gånger per dag.. Jag känner mig duktig nu iaf :) Kanske ska äta en portion till även :P

Alltså HAHAHAHAH Jag skulle sätta i minneskortet i datorn för att kunna visa kläderna, och då måste man trycka in det så det klickar till liksom, det är som en fjäder därinne. Och så tröck jag inte in den långt nog och tappade taget så jag liksom sköt iväg minneskortet! Sully blev den olyckliga måltavlan och ser fortfarande förnärmad ut efter att nästan skitit på sig! Stackars lilla katt, men faan vad roligt det såg ut!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback