Tack sys!

Min syster har alltså varit duktig och snäll och gjort en ny design till min blogg.. :) Det kändes inte så aktuellt med en bild på mig från talang 2007 längre liksom... Och som sagt, syns den inte så trycker du på F5. :) 

Hmm undra nu vad som hänt sedan sist... En mycket rolig sak har ju hänt, men den tänker jag hålla på liiiiite till! 
Annars är det det här med mina ögon som är centrum i mitt liv just nu. I snart fyra veckor har jag gått och haft sjukt mycket problem med ögonen.. det klias så man blir gråtfärdig och det är torrt runtom och det klibbar ihop när man sover.. efter två veckor fick jag ju en salva utskrivet av en doktor som inte själv ens tittade på ögonen.. sen använde jag den i ja, ca en och en halv vecka, fast apotekaren sa att jag skulle gå tillbaka till VC om det inte blivit bättre efter två tre dagar.. Men jag tänkte att jag måste ju ge det en riktig chans, plus att det kostar 150kr till att gå tillbaks.. Men idag kom syster och repade till dopet och då kände jag bara att NÄÄ VA F**N!! Jag orkar liksom inte mer.! Så hon skjutsade mig till VC igen, och mamma kom efter ett tag och höll mig sällskap medan jag väntade. (Drop in = skitlång väntetid). Den här gången fick jag träffa en "riktig" läkare iaf, och han sa att det såg inte ut som att det var nån inflammation eller nåt.. men den där knölen som dök upp just innan jag skulle sjunga på Andrés systers bröllop (alltså typ 2007?) satt tydligen fortfarande kvar så han sa att det måste ju bli en ögonlocksoperation, och så började han skriva på nåt papper.. men höppahöppahöppa..! JAHA? Ja han sa bara att han skulle skriva en remiss till ögon så dom fick titta. Och att han skrev ut nåt mot allergi på fall att det skulle vara nåt sånt. Men alltså, vadå sätta igång att operera på ett öga om det är allergi? Äh, inte vet jag, det är väl doktorerna som ska kunna det där.. men jag är ju kanske inte så sugen på att operera ögat. 
Nu har jag ju iofs tagit droppar en gång och det känns liksom redan lite bättre.. undrar om det är för att jag mycket hellre vill va allergisk än att operera mig? Kan va så.. men whatever. Huvudsaken att det inte klias tycker jag. 

Sjukt tråkigt inlägg! 

Evelin har inte varit någon glad bäbis dom senaste dagarna precis. Och jag är helt hundra på att det har berott på magont. Det är faktiskt skitsvårt det där när man börjat ge riktig mat och så. Jag ammar ju bara ett par gånger om dagen nu, jämfört med förut när jag ammade kanske typ 8ggr om dan.. plus att hon ammade på natten också. Nu sover hon på natten istället och det är jag ju tacksam för såklart. Hur som helst så är det ju liksom som att stoppa ner en massa saker i en omvandlare, och så får man inte se förän efter typ fyra dagar vad det omvandlats till.. och då har man ju stoppat ner fler saker under dom fyra dagarna också och då vet man inte vilket av det som har blivit omvandlat.. hmm crazy liknelse.. 
Idag hade hon det iaf jättejättejobbigt.. hon grät helt hysteriskt och var jättehård i magen. Men det gick bra till slut utan att ge för detaljerad information. Nu är hon en jätteglad bäbis igen och sover hur gott som helst! 

Nu har jag kollat på Idolfinalen lite sådär halvengagerat. Fontanellen vann. Jag skiter typ i vilket för jag tyckte Molly skulle vinna. 

Jag ska skriva på det andra stället också.. om jag ids.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback