Kors in the tak här också!

Ikväll slog Evelin någon sorts rekord! Hon fick välling som kvällsmål fem i åtta. Käkade, tog på pyjamas, borstade tänderna de tre (tuggade på tandborsten några minuter), läste barbapapa, la sig i sängen.. Jag sjunger alltid fattig bonddräng när hon ska sova, mest för att jag tycker den är fin själv, men också för att om jag sjungit den fem gånger, då vet jag att jag suttit där ungefär 25 min. Eftersom den är lång och jag sjunger långsamt så tar det ungefär 5min att sjunga hela visan nämligen. Jag brukar däremot få sjunga den uppåt tio gånger innan hon sover riktigt.. Ikväll grinade hon de två första verserna, slutade grina på tredje, och hade i princip somnat innan jag sjungit klart den första gången.! Jag satt dock kvar och sjöng den en gång till, och nynnade melodin några gånger efter det också, bara för att hon inte skulle vakna till igen när jag slutade. Men nu kommer jag då osökt att tänka på.. vad har jag gjort rätt idag då?? Varför gick det så sjukt smidigt att få henne att somna just ikväll?? 

07:05 vaknar hon. 
07:30 får hon välling till frukost. 
sitter och gosar i soffan i typ en halvtimma, tills hon blir rastlös.
08:00 - springa i gåstolen. 
leka.
leka.
leka.
Amma.
10:30 trodde jag hon ville sova middag men hon vägrade. I en halvtimma typ.
11:00 äta kallopps till lunch, katrinplommonpurré till efterrätt.
11:30 sitta på överkastet på golvet och leka.
leka .
leka.
12:30 Sova middag!
15:30 vakna!!! (hur lång lur tog hon..!!)
16:00 lite gröt med fruktpurré.
lekalekalekalekaaaaa.
18:00 Amma lite.
Bajsa.
20:00 sovrutin.

Det enda jag kan se är att hon sov en lååång lur istället för två korta idag.. Och att hon bajsade.. kanske var därför hon somnade så gott.. jag vet inte. Imorgon blir det svårt att pröva att göra likadant för då ska vi möta hennes pappa på stan och köpa nån julklapp åt henne, och sova i vagnen är the skit säger Evelin. Men vi får väl se hur det blir som egentligen.nu har jag skrivit ner det iaf så jag har ett schema att gå efter om jag ska försöka efterlikna den här dagen framöver. :)

Nu är julen ganska så spikad i alla fall. Johannes firar med oss på förmiddan hos mamma i granloholm, sedan åker vi till hans familj i stöde  och blir kvar där förmodligen till annandagen, om vi inte åker hem på juldagen. Vi har inte bestämt oss än :) Tror i alla fall att den här julen blir den bästa på flera år. Eller den bästa nånsin egentligen eftersom det är första julen jag har Evelin med. :) Förra julen låg hon i magen och sög åt sig av all julmat, men i år är hon utanför min mage.. :) 

Jag önskar mig friska ögon i julklapp..

Kommentarer
Postat av: Lina

Lova ammas vid 05.00/06.00 kanske sover sen vidare. Äter en portion.gröt för 8 mån 09:00 typ. Sover vid 10.00 typ. Olika hur länge det blir. Lunch mellan 12-14 en burk barnmat,stor. Sen ev en burk frukt på em. Vid 17.00 äter hon antingen en.portion gröt alt en barnmat burk. Sen vid 19.00 välling 200g. Alt ammas! Sen äter hon vid 02.00 på.natten med! Tänkte de kunde vara kul att se hur någon annan äter på dagarna och testa sig fram! God jul. Ö lina o lova!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback