Uppmuntrande ord

Ibland händer det att någon helt plötsligt säger nåt man verkligen behöver höra, i exakt rätt stund. När man är så långt ner på skalan man typ nånsin kan komma och tänker att det här kan ju bara inte gå i längden. Fick en sån välbehövlig kommentar av Rikke i förra inlägget.

"även fast de kanske inte känns så är du den bästa mamman i världen för evelin! Och även fast de inte känns så, så gör du ett jävla bra jobb med henne. Du är så fruktansvärt stark! Och givetvis är de inte konstigt att du är trött och ledsen i bland. Jag förstår om du känner dig sviken och ensam. De är tur du har så fina vänner och familj att luta dig mot. Jag beundrar din styrka och ork. Kämpa på gumman! Lycka till på dopet! De blir nog jätte fint"

Härregud det satt verkligen som en smäck. Som en smällkyss i pannan ungefär. Tack så himla mycket Rikke! Det blev alldeles varmt i mitt hjärtmaskineri.

Och så dagen då. Strax före tio begav vi oss iväg till birsta, jag och Emma. Vi åkte först till kyrkan och kollade på lokalen och fick lära oss att brygga kaffe i den säkerligen mest avancerade aparaten som finns till för det ändamålet. Charlie ska även få hyra en dopklänning av kyrkan, så dom kollade ut vilken dom skulle ha också. Och så fick vi nyckeln dit. När vi hade gjort det åkte vi till självaste birsta city. Köpte allt det som behövdes till dopet och gick även runt och strosade ett tag. När vi hade gjort klart det så åkte vi hem till Emma och drack kaffe och tog det lugnt ett litet tag innan vi gick och hämtade två barn från fritids. Jag vet inte vilka det var riktigt, men det var inte som att vi bara tog två random barn utan Emma visste vilka två vi skulle ha. Gick och köpte pizzor till barnen och lämnade av dom hos Emmas föräldrar, och sedan åkte vi till Linda och Linus och hälsade på. Leon sov när vi kom, men vi knäppte lite kort på ungarna i alla fall innan hans kvällsskriksmaraton drog igång. 
Nu är jag hemma och Evelin somnade tidigt så jag tänker gå och lägga mig jag med. Det är faktiskt en stor dag imorgon. Mamma kommer hit tidigt så att jag får göra mig ordentligt iordning och så vi hinner fixa nånting om det visar sig att man missat nåt. :)


Evelin 4 mån, Leon 6v och Charlie snart 8mån :)



Linda var snäll och sydde en huvudbonad åt Evelin också som hon ska ha på sig efter dopet :) Sjukt fin! Lila med en orkidéblomma på. Bild kommer garanterat efter dopet!

Förresten så fick Evelin provslicka på en majskrok idag hemma hos Emma! Hon tyckte nog inte det var jätteäckligt iaf :) Man är ju bra sugen på att börja med smakportioner, men jag tänker följa rekommendationerna och vänta tills hon är 6mån faktiskt. :)





Nåja, god natt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag beundrar din styrka att klara allt trots att det är svårt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback