fattigdomen..

Jaa, jag är lite bitter faktiskt. Min ekonomi går inte alls ihop. just nu står det 0,09kr på min bank. det är icke lovande. När jag sökte soc för några månader sen så blev ddet icke beviljat eftersom jag hade pengar sparade till en eventuell restskatt, så dom sa att jag måste leva upp dom pengarna först.. det har jag gjort nu. det var bara typ 4000kr.

förresten ska jag ge en helhetsbild av mina månader.!
den 26e kommer mammapenningen. det är typ  7300kr. dåbetalar jag räkningar. 5300 till hyra, typ 400 på försäkring på evelin, betalar hemförsäkring, tvlicens (jag vet, släng tvn), boxer räkningen (jag vet, släng tvn), bredbandet mm mm... den här månaden blev det ca 600kr kvar att leva på, men sen drogs dom från mitt konto för jag betalar på ett lån varje månad också kom jag på. så det blev 9 öre kvar. Sen den 20e kommer barnbidraget. fråga mig inte hur jag klarar mig tills dess för det vet jag inte än, men det brukar gå bra.. 
Hur som helst, jag har inte fått klart med underhåll eller bostadsbidrag än, så jag kan inte bli soc-fall innan det är klart. den fetaste restskatten ever har kommit nu, och jag har inte ett sparat korvöre... Den situationen hade typ inte existerat om soc hade hjälpt mig från börkan.! några tusen hade det ju fattats ändå men inte lika många.

Money must be funny?

Idag har vi varit på föräldrarträff på bvc! kul att träffa alla igen,fast det inte var så jättelänge sen. Evelin visade dock tecken på att bli väldigt snuvig och innan det där var slut var hon typ dyng-förkyld! Passade på att väga och mäta henne efter träffen och då tog hon tempen på henne också. 38,6.. det normala är typ 36,6.
Vi hade en plan att åka till Lövet o Emma efter träffen, men eftersom Evelin är dålig blev vi hemma istället. Jag hoppas verkligen hon blir bättre snart! plutten min..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback