Livad helg!

Ja tjosan hejsan vad det gått vilt till den här helgen! Missförstå ej, jag har inte druckit en droppe, men vi har varit ute och härjat i naturen iaf!
I fredags känner jag mig osäker på om jag gjorde nånting måste jag säga, men i torsdags tog vi iaf båten ut till nånstans på alnö..parkerade i en liten hamn där och klev upp på land och grillade. Det var grymt trevligt!





Vi hade vattenskotern med oss dit också!
 Micke och Danne tog sig ett dopp!
Seriekrock?!

Ja det var typ torsdagen... Fredagen känns ganska svart... men lördagen däremot är alldeles för solklar för mitt eget bästa!! Det var dagen då va planerat en båtresa till härnösand.
När vi stod inne i hamnen och gjorde iordning och tankade båten så kom det sjömän, en och en, och varnade starkt för att åka dit på grund av MYCKET höga vågor.!  Det verkade inte lovande tyckte jag. efter de två första varningarna började robin ta saken på alvar och vi beslutade oss för att ta en tur ut till kattskär istället. Det var ju bara det att vi hamnade mitt ute på det vågiga havet ändå! Jag var nära döden och skrek i ett andetag hela vägen dit... kändes det som :P
När vi kommit förbi den värsta stormen så dog motorn.... tur tänkte vi att det hände just där istället för ute på vågorna.. då hade vi vält på en gång! Men däremot drev vi mot en stenhög så vi fick kasta ankare och försöka laga motorn. Det lyckades och vi puttrade vidare. Väl i land grillade vi igen.
 Tanka båten. Handpumpa!
Empa och Martina var med.
 
TRASIG MOTOR! (det var bränsleslangen som brännts av. Det lagades med eltejp.)

 Soligt och fint var det,  fast blåsigt.
 fiiiiint!

 sola och grilla
 Jag håller Tilda som somnade

 Empa rättar till mössan
 Sådär då blev man serverad lite käk =)
 Jag blev kapten ;)

På vägen hem var det lugnare på vattnet, men äventyret var inte slut för det! Vi gick på grund, Robin blev förbannad, vi tog oss loss och sen åkte vi hem :) Niklas fick köra!

 Niklas kör båten hem. Alnöbron i horisonten :P

Sedan blev det söndag. Robin var inte sen att höra av sig för att tala om att vi skulle följa med ut till Västanåfallet och grilla. Den här gången blev det en bilfärd! skönt att få ta igen sig efter den senaste nära-döden-upplevelsen.!

Niklas och Micke känner att dom kan besegra vattenfallet!

Jag hittade en häst!!
Vi var ju naturligtvistvungna att gå längst upp på vattenfallen och titta!
Niklas hittade en rutchkana!
 Gruppfoto! Robin är fotograf och fick inte vara med på bilden...
 Vi fiskade lite. Ingen fisk vaken där....
robin försöker släcka ner grillen :P
 Robin och Tilda i vattenfallet :)


Äventyret fortsätter väl i framtiden.. Nya sevärdigheter tills det inte finns fler! :D


Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad härligt det såg ut att vara ute i naturen.

Inge vidare om ni trillat ur båten bara.

Postat av: Tessan

Har du provat?

http://tjn.blogg.se/2009/may/singoalla-lakrits.html

2009-05-22 @ 03:21:10
URL: http://tjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback