Allt sen sist.

Oj, nu var det länge sen igen.  Eller inte så värst egentligen.. men lagomt kanske :) Det har ju iofs hunnit bli 2007 sen jag skrev sist men.. ;)
Nyåret firade jag i Granlo med mina vänner och såklart André. Jag var lite förtvivlad där ett tag eftersm jag fick jobb 08-20 både dan innan nyår och på självaste nyår! Det resulterade ju för det första i att jag inte kunde följa med André till Hoting, vilket jag hade tyckt varit jättetrevligt, men sen att jag skulle vara så trött efter tolv timmars arbete att jag var fundersam på om jag skulle orka iväg på nån nyårsfest eller inte..! Men nog orkade jag det. Fast jag blev trött och frusen rätt fort. André däremot var heltaggad! Var uppe i Emma As lägenhet och sjöng "Let me entertain you" med Ida. Micke solade apa på den lilla keyboarden och Emma spelade fiol som en galenpanna och Ida sjöng nån sorts stämma. Det var en syn för gudarna kan jag lova! Trevligt hade vi iallafall. André fick sova på soffan dock ;P


Just nu sitter jag på jobbet. Började 14 idag och ska jobba till kl 7 imorn. L-G lovade att han skulle lägga sig vid ett inatt om jag var snäll och kokade korv åt honom, så det går nog bra. Ska ju jobba natt imorn med.. Men jag lär väl ska jobba på wecall innan dess också.. Eftersom dom sjabblade bort en dag för mig!! VÄRDELÖST! Jag hade sagt "okeeej då jag jobbar väl på nyårdagen då, fast jag säkert kommer vara bakis och trött och inte alls känna för det.." Men sedan när jag kom dit så satt det en tjej i trappen och sa att dom inte hade kommit och låst upp än, och det visade sig att det inte var nån jävel som hade tänkt göra det heller faktiskt!! Snacka om att jag var förbaskad när jag kom hem igen.. betala bussresa dit och hem och inte ens få jobba! Nyårsdagen!! Och dom kan inte ens ringa och säga att det inte blir nåt, utan man får åka dit och upptäcka det själv! Verkar det seriöst det? Nej.. Och när jag kom dit igår och jobbade så frågade jag vad fasen det var som hände igår, ja då svarar han att "njaää jag vet faktiskt inte.. vi försöker klura ut det." jaha? "men vem skulle ha varit här då??" "ja jag vet inte"
Nämen seriöst intryck. Jag vill ha reseersättning!!! Det var precis det där Ida berättade om att det hände när hon jobbade där, innan dom bytte chefer och bytte namn typ.. Och det här kommer förmodligen aldrig komma fram till nån som har nåt inflytande över huvud taget, för INNAN dom skulle berätta att dom hade klantat sig..! Icke. Jag får lust att göra det själv. Man borde fan få betalt för den där dan ändå.. Usch nu sitter jag här och blir arg igen.

Jag har insett att det går inte så bra för mig och mamma att åka och rida som vi hade tänkt! Jag vill ju det jättegärna men vi kan aldrig sammtidigt! Och jag jobbar rätt mycket nu igen, vilket verkligen är SKITBRA! Men man vill ju egentligen hinna med annat med... Men vi får väl se. Träna ska jag och André börja med iaf. Fast han vill ju träna på Ego har jag för mig att det var, och jag tänker ju minsann träna på friskis jag! Vi får väl se. Promenera har vi iallafall börjat med. Det är ju bra. Vi tog en skitmysig promenad på nyårsdagen faktiskt.. Det kom ju ett jättefint snöfall den kvällen. myyyys.

På fredag är jag ledig. Då ska jag se till att få saker gjorda. Alltså inte måste-saker utan vill-saker mest! träffa mamma kanske.

Föresten ringde pappa idag och frågade om jag kunde dra ihop ett gäng till en selning den 18e Jan..! Ska försöka, men det är ju sjukt kort varsel! två veckor bara! Och på den tiden ska man hinna hitta folk som kan spela, bestämma låtar, hitta ett ställe att repa på, repa in låtarna, och ja allt sånt.! Får se om det går i lås. Ska väl prata med pappa igen imorn eller nåt. Eller ikväl kanske! Nu kanske!

Hejdå!


Lilla Scala

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ida sjöng nån sorts stämma... asgarv! Det lät ju lovande. Men jag hade sjukt kul i alla fall! Och kvällen slutade underbart.

2007-01-04 @ 21:16:25
Postat av: Erika

Söt scala... :-)
vad är det för spelning ni ska va med på? Jag vill oxååååå! =/

Postat av: Ida

Du får veta en annan gång hur kvällen slutade för det måste förbli censurerat här :)
Men sådana kvällar borde verkligen finnas oftare. Vi är dåliga på att ta intiativ fan! Egentligen är det ju inte så svårt..

2007-01-05 @ 00:29:14
URL: http://idaochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback