som man brukar säga

Jag är född igår
Min mor födde mig i farstun
på en vagn som hon tappade mig bakom
när hon hoppade i galen tunna

Min far går dit näsan pekar
men bägge fötterna stadigt på jorden
En dag gick han på pumpen
och tog sig vatten över huvet
när han lade näsan i blöt
Där stod han med sin tvättade hals
och med skägget i brevlådan

Mor levde på stor fot, som hon var lätt på
Far visade framfötterna
men han var ute och cyklade på djupt vatten
Han fick kalla fötter och blev rund under dom
så att han stod på öronen

Mor kastade en getöga på far
som fick eld i baken och hett om öronen
Han lede benen på ryggen
och flydde hals över huvud
med hjärtat i halsgropen
Mor skulle sopa golvet med honom

Detta hände en vacker dag
som en blixt från klar himmel
men storasyster låtsades som det regnade

Jag anade ugglor i mossen
där en hund låg begraven
för det osade katt kring het gröt

Jag är syndabocken och det svarta fåret
och jag fick mina fiskar varma

Jag har ägg i nattmössan
som jag pratar i

Jag är bakom flötet

Så in i vassen

Kommentarer
Postat av: Erika

Vem brukar säga så???

Postat av: Jag själv

Mjaa alltså det är bara en samling av massa saker man säger :P Tröglisa!

2006-09-21 @ 22:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback