Nuni

Nu släpper jag ut det tror jag. Det är säkert flera stycken som fattat det redan eller som fått veta det på ett eller annat sätt, men jag säger det ändå.. Jag och Johannes tänker flytta ihop. Här går det minsann undan! :) men det känns bra. Vi bor ju i princip redan ihop, men vi fick erbjudande om en kanonlägenhet jättenära stan så vi var tvungna att tacka ja. Vi hade ju pratat lite lätt om att vi ville flytta ihop så småningom, men eftersom båda har tänkt att vi vill bo lite utanför stan så sa vi att vi skulle ha körkort och bil först, och sen flytta. Det här blir ju dock mycket bättre. Vi får bo tillsammans, vi slipper stå och betala varsin hyra och båda kommer mycket närmare jobbet! För att inte tala om själva lägenheten vi kommer bo i! Det är högst upp i ett gammalt trähus, sjukt charmig är den, med vinklar och vrår och snedtak. Det är nästan som en fyra, för ett litet rum kommer bli Evelins rum, ett annat litet rum blir data/spelrum, ett sovrum till oss, stort kök och vardagsrum. Och en trång toa, men det går ju att leva med. Det är inte ett dugg hög hyra heller. Men bäst av allt så får vi bo tillsammans på riktigt. Happyface :P
Dessutom blir det ju billigare för oss båda, vilket ju innebär att man kan ha råd med det där jäkla körkortet också! Just nu har jag ju tid men inte pengar, och Johannes har pengar men inte tid. Men då kommer det ju troligen att lösa sig ju :)

Tänk hur livet helt plötsligt kan tvärvända och bli helt kanon. Häftigt.


Kommentarer
Postat av: Tess

Vad roligt för er! Grattis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback