Hemma

Nu är jag i hemmets lugna vrå. Jag har haft den bästa julen EVER. Hade inte ens kunnat föreställa mig hur bra den skulle bli faktiskt. Imorse skrev jag ett mindre muntert inlägg förstås när jag satt med ett rastlöst barn i sovrummet där vi bodde över, men det lät nog mycket värre än det var, för det jag hade skrivit som raderades var bara glada saker faktiskt :) jag skrev om hur vi först var hos mamma och hade det mysigt och fick så otroligt mycket fina julklappar, både jag och Evelin. Johannes fick också julklapp, ett presentkort från mamma o Leif på Jack & Jones. Därefter åkte vi till stöde och firade vidare. Johannes har en helt sjukt mysig familj. Hans mamma är verkligen en sån där idealmamma ni vet. Typ som min, fast hon är ju såklart i mina ögon bäst. Jag trivs som fisken i vattnet däri stöde iallafall. Där åt vi julbord och delade julklappar igen och fikade och myste. Evelin trivdes också, och hon somnade hur bra som helst på kvällen. Vaknade nån gång på natten bara men deg gör hon ju hemma med. Idag fortsatte julfirandet. Evelin vaknade sju så då gick Johannes och hämtade tunnbröd och ägghalvor som vi åt till frukost på vårt rum. När alla klivit upp så spelade vi lite Wii och fikade igen :) jag gjorde en mii till wiispelet också, och enligt Wii var jag underweight så jag ska äta upp mig lite och lata mig extra mycket framöver ;) lite senare på dagen kom Linnea och Rickard. Det är så himla lustigt, jag och linnea blir svägerskor kom vi fram till! :P sjukt lustigt. Och himla roligt, att det ända sen gymnasiet har slumpat sig så att vi liksom följts åt på nåt vis. Gymnasie, Kalix, vi har spelat på massa dop o bröllop tillsammans och nu har vi på nåt Luther sedligt sätt hamnat i samma familj också. Jättelustigt, hur det kan bli! :)
Hur som helst, vi åt julbord igen, fick nån form av glass-cheezecake till efterrätt, och efter ett tag så liftade jag med dom hem. Johannes stannade kvar, men jag ar tvungen att åka för imorgon ska jag träffa gamla klasskompisar från högstadiet! Ska bli skitkul, det kanske kommer nån bild när det är gjort. :)

På vägen hem hade vi en nära-krocken upplevelse. En bil svängde ut rakt mot oss så han hade kört in i oss om inte Linnea reagerat så sjukt snabbt och sladdat undan. Vi blev skakade allihop så vi parkerade ett tag och andades ut innan vi körde vidare.

Nu är jag hemma igen och ska snart sova. Evelin somnade lika duktigt ikväll också. Stolt mamma. Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback