Grr...

Det blev ju inte så att N tog eve i söndags. Jag var sjukt arg, men nu när jag vet hur det kom sig så blev det ju inte precis bättre... Skitsamma, det är inte min förlust..

Imorn ska jag och syrran spela på dop, så då ska Johannes vara med evelin och lillebror. Det blir spännande, det har ju bara skett en gång förut. Och jag hoppas det går super, för på söndag ska Leila och Ploppen ha henne och jag har känt mig sjukt nervös, mest för att evelin har en mammig period och kan va kinkig mot folk hon inte träffar så mycket. Men ser jag att det går bra imorn så blir jag lugnare :) dom ska till Stefan o emma dessutom och där är hon ju van att va så det går nog bra. Men det kommer nog alltid att v jobbigt att lämna ifrån sig henne..

Igår blev Evelin 8 månader. Det är helt sjukt vad fort tiden går.. Dock är ju inte evelin en av dom snabbaste i utvecklingen, hon har inte börjat ta sig fram än utan är helt nöjd med att sitta på en fläck på golvet och pyssla med nån leksak eller med sina egna händer om det är brist på annat. Däremot blir hon mer och mer en liten person. Hon smackar med munnen och flinar när man härmar henne. Hon kan liksom visa nu vad hon vill på ett annat vis än hon kunde förut. Vi kämpar fortfarande på med nätterna.. Hon har börjat sova dåligt igen, och hon vaknar oftast minst en gång på natten. Dessutom tar det längre tid att få henne att somna också. Ibland skriker hon sig till sömns även fast jag sitter där och sjunger för henne. Det är skitjobbigt. Fast jag har börjat fatta det där med perioder. Det går upp och ner, och som Johannes sa, känns det ner, då kommer det snart bli upp! Så tänk på det alla mammor som läser :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Emma, du skall veta att alla barn är olika, jämför henne inte med andra. Hon utvecklas i sin takt. Ge henne massor med uppmärksamhet och kärlek och låt henne vara ute och träffa folk och göra massor med saker så skall du se att hon blir en social och duktig liten tjej. Massor med kramar till er.

2011-12-16 @ 21:28:43
Postat av: Petra

skicka din lösenordsskyddade blogg till mig på mail på fb! jag har inte läst den ännu. Du är stark emma, vilken super mamma du är. Jag vet av egen erfarenhet. Kram på er <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback