Angelica är kuuuung!

Tack vare henne har jag troligast blivit av med min lägenhet nu! Man ska väl inte ta ut segern i förskott för vi har inte fått tag i hyresvärden än men.. såhär är det i alla fall..: Jag har ju försökt få tag i nån som kan flytta in i min lägenhet innan dom där tre uppsägningsmånaderna, och jättemånga toppensnäckor har delat mitt inlägg om det, på fb alltså.. Men Angelica var typ tio gånger smartare än jag och gick in och kollade på folk som söker lägenhet på blocket, tog tag i saken och smsade typ fem stycken tror jag det var.. och idag kom en av dom och tittade, och det visade sig att han redan hyrde av samma hyresvärd, och dessutom kände han som äger hela alltihopa, så förhoppningsvis går det skitsmidigt det här! Och just ja, det bästa, han VILL ha min lägenhet! :D Jag har (peppar peppar) alltid sånt jäkla flyt när det gäller just lägenheter och flytt.. först fick jag en jättetrevlig tvåa i skönsberg som första egna lägenhet (bodde ju med André först).. sen när jag började fundera på att sälja den för en flytt till härnösand så dyker det upp en lapp i trapphuset där det står "önskar köpa en tvåa på den här gatan, renoveringsbehov inget problem" typ.. och dom tog och köpte min lägenhet! slapp hålla på med mäklare och annonser och sån skit.. sen fick jag en fin etta i härnösand med kort varsel, fick till och med välja mellan två ettor. Sen blev jag ju gravid och så började vi fundera på nåt större, och vips kommer ett mail på jobbmailen från en tjej som ville hyra ut sitt hus i centrala härnösand.! Det var ju taget, jättefint arkitektbyggt litet hus för 5000kr/mån, inkl el. ! (det är ju en historia för sig hur strulig hon var som hyrde ut, men den har nog de flesta hört..). Sen när det började närma sig Evelins födsel så ville man ju tillbaks till sundsvall och familjen, och vem vill bo och vara mammaledig i en stad där man inte hör hemma eller har några vänner eller familj? Eftersom strulpellen med huset ville flytta in i huset igen NYSS så behövdes en lägenhet i sundsvall också jättenyss! Hittade en annons på blocket utan bilder, inflyttning snarast, så jag skickade mamma att kolla på den, frågade om den var fin och bestämde mig sedan för att ta den rakt av. Så på någon vecka så var den flytten också avklarad. Och det var alltså den här lägenheten. Som jag trivts helt jättekanonbra i! Och nu verkar det som att det tänker flyta igen. Sånt gillar jag. Och det är alltså tack vare Angelica. Tänk att det finns så himla snälla människor, som gör sånt här för en även fast man liksom inte ens umgås! Helt otroligt tycker jag. Jag ska också bli en sån människa. En snäll jävel :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback