Frierier och sällskap

Hopp!
Igår hände det som kan beskrivas som "plötsligt händer det"-händelsen. Jag fick låna ett elpiano av Linda! Det fattas en pedal men jag spelar ändå, och det är så himla kuuuuuuuuuuuul! Fattade nog inte själv hur mycket jag saknade att spela och sjunga innan jag fick låna det här pianot. Mitt piano befinner sig ju fortfarande i indal hemma hos robin, och jag har väl inte direkt gjort någon ansträngning för att försöka få hem det heller, så jag har varit utan piano ända sedan jag och N bodde i ettan i härnösand. Då hade jag ju även mitt aukustiska piano. Men nu är lyckan gjord!
Vi passade även på att knäppa lite kärleksbilder på Leon och Evelin när dom var här.

Bara för att jag älskar Evelins blick :)









Jag har även hunnit med att vara barnvakt åt Tilda. Det var inte så många timmar direkt men jag kan säga att det var ju ingen lek (haha) direkt att ta hand om en tvååring plus en fyra månaders..! Tilda hade fått för sig att en 4månaders kan både gå och bestämma över sig själv, så hon försökte dra henne i handen och sa "kom" hela tiden. :) Och försökte även tala om för Evelin att när man blir fotad ska man titta in i kameran och LEEE. 



Såhääär :)

Happ. Idag har malin varit här i alla fall! Det var trevligt som alltid, men det vart inte så mycket tjejsnack dessvärre för Niklas var här och umgicks med sin dotter. 
Det börjar dra ihop sig till dop nu! Imorn ska vi träffa prästen och säkert bestämma vilka psalmer vi ska ha och sånt, och sen på lördag sker det! Jag känner rent spontant att jag säkert glömt att bjuda någon stackare, men den stackaren får i så fall ursäkta mig, för jag har både amningshjärna och är allmännt förvirrad som människa, och har dessutom haft fruktansvärt mycket annat att tänka på på senaste tiden. 

Två av mina hjärtan :)

Nu sover Evelin. Hon vaknar väl snart och är hungrig för jag har haft dåligt med mjölk de senaste två-tre dagarna så hon blir inte riktigt nöjd.. sjukt jobbigt! Försöker ge henne ersättning då och då istället men hon vägrar fortfarande flaskan. Vore hon tillräckligt hungrig skulle hon säkert ta den dock så jag antar att det inte behövs ändå.
Nu ska jag luta mig tillbaks och bara titta på tv en stund. Har sjukt mycket magkatarr. Sen hoppas jag få se skymten av J idag med.. :) Tänkte även gå på affärn men jag ser ju nu att det regnar. 

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: linga

bilderna ser mycket bättre ut på din blogg än min..jag gjorde om färgerna på ena bilden så dom skulle bli mindre gul...men det hade vARIT BÄTTRE OM JAG BEHÅLLT DEN SOM DOM VAR..OOPS CAPS :P

2011-08-16 @ 17:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback