Gottigott

Äntligen nåt gott man faktiskt inte får ont i magen av! Nyttigt och gott =)
MEN Det där stoppar man ju in i ugnen tills chokladen har smält, sen har man det på glass! Sjukt jäkla gott. Jag hade på 175 grader. Det funkade bra. Man får hålla koll på det så det inte blir sönderbakat :P Det var en hit faktiskt !


Snart fyller jag 20 år! Den 20e november =) Det känns skitbra. Tyckte inte det var så länge sen systeryster fullde 20.. Jag har ingen åldersnoja än iaf. Det är ju bara det att jag önskar jag hade världens kariär framför mig! Min ekonomi suger just nu. Frågan är om jag har råd att existera ens dom kommande månaderna. Jag hade ju varit sådär fantastiskt smart och lagt undan en tusing från varje lön, men idag kom jag ju på det att jag har en fantastisk skatt att betala! den var på 2 422kr! Där rök nästan alla pengarna som jag hade sparat ihop.. Hur ska jag ha råd med nånting??? Nästa månad har jag räknat ut att jag kommer få ungefär 3 000 kr i lön. Det är bara hälften av vad jag hade den här månaden. Vilket innebär att jag kommer ha det dubbelt så jobbigt som den här månaden =( Jag är olycklig..

Jag önskar mig presentkort på ikea. Eller nåt. Jag vill ha råd med allt. En dubbelsäng så jag och andré slipper trängas så in i **, och en byrå så vi får plats med våra kläder! André har socker som ligger på golvet nedanför lådan där dom egentligen skulle vara. hmm.. Problemhushåll.
Jag r skitbitter på kyrkogatan för att jag inte har fått jobba nånting på senaste tiden. Passen har gått till en annan tjej som bara har jobbat där i några veckor! MEn det var tydligen för att hon skulle skolas in ordentligt. Men min ekonomi då!?

Jag kan inte svära på att jag kommer ha råd till att ha kvar hästen.. och jag vet inte vad jag ska prioritera heller.. nu har den andra fodervärden sagt upp sig också så nu känns det ju verkligen som att dom är beroende av en på nåt vis.. Men vi får väl se hur det blir.

Och så var det det där med Jönköping syster.. Jag har fått två pass inplanerade för länge sen på kyrkogatan, och dom är den 14e och den 16e. Och jag trodde vi skulle åka till jkpg den 4e typ! Men det visar sig såklart att det är ungefär sammtidigt. eller exakt. Vet inte ordentligt. Men som det är nu KAN jag verkligen inte tacka nej till jobb! faaaaan! ! Måste få veta exakt när vi ska åka. Kanske hinner jag jobba innan. hmm.. Det är nästan ångestblogg idag.

Men katten är iallafall söt. Och även André har ju sina stunder. ;P

kisse
(den där tröjan har jag köpt åt honom) :P



Jag är förkyld dessutom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback