Klaaaant!

Johannes.. Det ska va Johannes. Idag har va pimpat hans lägenhet för imorn kommer en fotograf från hans mäklare och ska fota till annonsen. Jag fick skjuts av mamma och hämtade en full ikeakasse och en full pappkasse med prydnadsgrejor och sånt hemifrån mig för här fanns ingenting öht, förutom fyra blockljus i olika färger.. ;) eve stannade här med j. Hur som helst, i hallen står en form av byrå, och ovanför den satte Johannes upp en spegel, med dubbelhäftande tejp... Jag tänkte väl inte direkt på att det kunde vara en dålig ide men nu vid elvasnåret på kvällen insåg jag det, när tejpen släppte och spegeln föll i slowmotion mot golvet och gick i tusentals bitar med en smäll som hördes till kovland.. Evelin vaknade inte konstigt nog, fast hon låg på andra sidan väggen och dörren stod på glänt, fast det krossade glaset kunde ju inte ligga kvar på golvet utan behövde sopas upp, så nu är hon vaken. Jag strejkade, eftersom det var Johannes fel att hon vaknade så får han se till att hon somnar också :P
För övrigt så sa jag också att du vet väl hur många år av otur det här innebär? Då säger j bara "äh, det här har ju hänt förut" och jag tänkte att då är det väl inte så konstigt att den här spegeln också for i golvet.. Det blir en ond oturscirkel.

Nu 45 min senare sover hon fortfarande inte. Men det är tyst där inne. Man kan höra hur hon grinar till ibland, och hur Johannes sjunger tyst och försiktigt för henne. Det är så man blir alldeles varm :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback