Jag blir så stolt

Min unge började sitt liv med att vakna varje timme för att äta, dygnet runt. När hon var typ tre månader hade hon avancerat och vaknade typ varannan timme. Från halvåret var det typ var 3e/var 4e fram till att jag slutade amma, alltså när hon var ca8 mån. Sedan vaknade hon i regel en gång per natt, aldrig mindre. Men nu. Nu sover hon ta mig fan hela nätterna igenom! Det krävdes en ganska rejäl fight när hon skulle vänjas av vid att äta välling mitt i natten, och det var inte utan motstånd ska jag säga.! Men nu vaknar hon inte längre! Förstå hur skönt det är att sova nätterna igenom själv efter ett helt år utan en hel natts sömn.. Det kan no ingen förstå som inte varit med om det. Det är helt otroligt.. Hon börjar bli stor min bebis?!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahaha. Kände jag nu. Känns som att Dante ALDRIG kommer sova en hel natt. Ett tag så vaknade han bara typ två gånger på natten, men nu vaknar han först en gång i timmen fram till tolv/ett på natten och sedan varannan eller var tredje och sen ska han upp vid 05.30. Kul. KUUUUUL. Kommer väl få amma han tills han är tre eller nåt dessutom för jag fattar inte hur det ska gå att sluta?? Men nu när han har tänder både uppe och nere så känns det som att slutet måste vara rätt nära. Helst. Frågan är bara hur det ska gå till. Men jag gläds åt att du får sova på nätterna. Jättemycket. Eller näe, jag är bara jävligt avundsjuk. Men jag fattar åtminstone hur skönt det måste vara, det kan jag lova. Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback