Den läskiga dottern

Evelin har ikväll hittat på ett ljud som ICKE uppskattas! Hon satt och tittade på tv i sin babysitter och helt plötsligt börjar hon låta som att hon inte får nån luft. Ni vet sådär när man ska andas in med munnen och så går det sjukt trögt och väser.. så lät hon.. Gick fram till henne, och då bara flinar hon åt mig.. efter en stund gjorde hon samma läte igen. Jävulskt orolig blev jag ju och tog upp henne och inte ett knyst. Bara nöjd tjej. Sen fortsatte det så hela kvällen. Hon har ju ganska uppenbart inte alls svårt att få luft och är som vanligt rätt glad och nöjd, men man blir ju fortfarande sjukt nojig. Nu sover hon sött i alla fall. Fel att hitta på ett ljud som är gulligt och inte sådär läskigt då!? 

Jaja hur som helst.. Veckan har varit bra. I söndags var jag i indal hos robin, men det har jag säkert redan sagt. Vi var och kollade när J spelade match mot indal. Det började regna så vi drog därifrån innan dom var klara och så åt vi sjukt god kyckling och såg en film.. water for elephants. Den var helt ok. Evelin somnade. Hon är sin mammas dotter. :P


Och så en bild från Robin o Maddes kök. Sjukt fin tapet!

I måndags gjorde jag väl inte nåt vad jag kan minnas. Igår var jag till Linda o Linus och tittade på Idol. Jag försökte att inte surra bort hela avsnittet men det var fler än jag som pratade så exakt allt såg vi nog inte :) Vi knäppte kort som ska bli julkort på Evelin och Leon var med på julstämningen han med. Evelin fick ha på sig sin pepparkaksklänning som är i stl 80, men det gick lika bra det :) Tänkte inte jag skulle lägga upp den bild som eventuellt blir själva julkortet men jag lägger upp en bild som är på Leon o Evelin i sann julanda i alla fall :) Linda är sjukt talented fotograf :)



Jag är en brutalt ogenomtänkt tjej så jag hade ingen barnvagn med mig så jag kunde ta mig hem. Istället gick jag till J och sov över där. Imorse styrde jag kosan tillbaka till Linda. Hon var i tvättstugan när jag kom dit så hon blev rädd när hon kom in och så stod jag och Evelin i hallen som två inbrottstjuvar. Leon låg i sängen och sov. Vi drack kaffe och lyssnade på låtar som hon skulle göra musikvideo till och så pratade vi skit om folk. Jag gillar att prata skit om folk. Neeeeeeeeeeeeeeeeee :) Vi pratade bara om allt möjligt. Sen knäppte vi lite mer kort på kottarna också. Man får dock skynda sig för det är alltid nån av dom som ska hålla på och vara motvals. Men nån fin bild blev det alltid :) 



Måste göra en förstoring på ögonen så ni får se.. sjukt vad fina ögon dom har :)



Vackert vackert. 

Sen var ju tanken att jag skulle till kyrko idag men det blev inte så. Jag var sjukt trött och jag och evelin sov från och till under åtminstone tre timmar. Sedan åt jag äppelmos med gröt. Jag hade även en banan kvar så jag skivade ner den i en form och la på smuldeg och så vips hade jag en liten bananpaj! Hade även marzansås till. Jag åt upp hela pajen på en gång. Sjukt gott! När jag slutar amma kommer jag bli en porker :P

Imorgon blir veckans höjdpunkt! Då kommer nämligen två gamla com-pisar och hälsar på mig :D (alltså kompisar från comhem) ! Ska bli så sjukt roligt att träffa dom :) Anton och Fredrik alltså. :) Jag ska knäppa kort på dom om jag hittar kameran, de finns en stor risk att jag glömt den hos Linda. Annars tar jag med mobilen då.. På fredag har jag planerat en fika med Lövets Emma :) fasen det blir höjdpunkter varje dag typ, för på lördag fyller Gösta 25 år (för den som följer bloggen och undrar så heter Gösta egentligen Erika Elmqvist) och då är tanken att jag ska make an apperence på hennes kalas iaf :) Dessutom så kommer Emelie att vara hos Robin och det ska bli sjukt roligt att träffa henne också! Det var så att säga inte igår!

Hej mastodont-inlägg.. Men för den som inte är intresserad är det bara att titta på bilderna istället då :) 

Tja rå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback