En vecka med Näsbert

Jag har en sömntuta till dotter så jag passar väl på att skriva ett inlägg. Jag försöker tänka vad som hänt sen sist bara.. Jag var ju på ljusparty.. sen i lördags var jag på barnloppis med Leila o Ploppen. Jag köpte inte så mycket, typ tre klädesplagg och sedan köpte Leila tre leksaker åt Eve. Hon tycker dom är sjukt roliga :D Jag filmade på henne när hon lekte och kollade på det nu och då ser jag att hon ser inte direkt ut att tycka att det är roligt men jag tror ändå hon tycker det.. :P Lägger upp filmklippet i nästa inlägg för jag tycker det är bökigt det där med att "bädda in".. 
Hur som helst, lördagkvällen spenderade jag hos Lövet och Emma. Vi åt middag, fläskfilé och potatisgratäng och SÅS. Sedan skulle vi ha paj till efterrätt men då kom Emma på att det bara fanns pyttelite marzánsås och det är ju den som är godast. Så då ändrade vi planerna, gick på affärn och köpte grejer så det blev en annanaspaj istället, med glass. SJUKT god! Emma är en riktig Leila bakar! Jag och Evelin gick hem strax efter åtta i alla fall. Vi hade vägarna förbi o'learys där Johannes var med fotbollslaget så vi skulle morsa på honom, men det slutade med att han slog följe med oss hem. Ovant med en lagfest som slutar typ kl 21 på kvällen ;) 
Evelin sov sött i vagnen i alla fall men hon vaknade när vi kom hem. 
Sedan kom en söndag. Niklas kom till stan och vi åkte ut till njuris och bodde över en natt hos hans pappa så att han skulle få vara med Evelin hela måndagen. Jag hade väl inbillat mig att jag skulle kunna sova ut på morgonen men det var ju tvärkört eftersom jag är van att kliva upp och äta typ kl 8. Då inbillade jag mig istället att jag skulle få vila någon stund på dagen, men jag gjorde bara typ tre försök. 
1a försöket: Niklas kommer på att vi borde gå ut på en promenad. Lät som en bra idé så vi gjorde så. Evelin somnade i vagnen så när vi kom tillbaks så fick hon ligga kvar ute och jag tänkte passa på att vila då istället. Alltså försök 2: Niklas ville också vila och ville inte lämna Eve ute. Han hämtar in henne - hon vaknar - Jag fick ta henne och Niklas fick vila. Men jag är int' bitter. ;) 
Vi käkade och fikade eftersom det var bullens dag, och sedan fick vi skjuts hem av Eva. Evelin skrek som en stucken gris hela vägen hem, så nu har jag bestämt att vi aldrig ska åka bil efter klockan 19 på kvällen igen. För det är då hon är sådär hysterisk. Eva har en teori att hon kanske blir mörkrädd.. jag vet inte alls. Kan ju va så! 

Förresten så vet jag inte om jag skrivit det, men Eve hade ju en tand på väg. För någon dag märkte jag att det är ju på väg två st! Båda dom nedre håller på att kika upp. Så hon är grinig och lite snörvlig och dålig i magen. Det är sjukt festligt att va mami ibland :P 
Igår kom mamma/mormor hit och hälsade på en sväng. Det är alltid lika trevligt att få prata lite strunt och fika och gulla med ongen. Hon hade även handlat med sig lite youghurt och mjölk till mig och det var välbehövligt. Jag hade alltså gjort en beställning på detta så det var inget egen initiativ från hennes sida ;) 
Idag väntar jag besök av Emma och Stefan som ska få bli bjudna på lite kaffe, sedan ska jag få skjuts till Gärdehov för att träffa Emmeli som jag gick musiklinjen i Kalix med. Hon gick artistlinjen och jag gick afromusiker för att vara mer exakt. Hon är i alla fall i stan för att ställa ut sin hund om jag fattat rätt, så jag ska passa på att träffa henne nu eftersom vi så smidigt missade varann när vi båda var på Jokkmokk-marknaden. 


Alltså härregud hur länge ska hon sova!?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback