Snuv

Jag är faktiskt snuvig. Men det var inte det jag skulle säga.. Det var det att Evelin snuvade mig på den nya nattningsritualen ikväll genom att somna kl 19..! Det var ju så att jag igår införde "somna själv"-ritualen. Jag la Evelin i sin säng när hon var vaken men trött, sjöng gonattvisa och gick ut. Hon grät såklart, men jag gick in och påminde henne om att jag fanns då och då, sjöng lite mer, pratade vänligt och gick ut igen. Höll på så tills hon somnade. Hon låg och klippade efter andan i sömnen i typ en timma efter att hon somnat, och jag kan lova att det värker i mig, men det är ju ändå nånting hon måste lära sig nån gång, och enligt experterna helst innan 7mån. Hon är nu 6mån gammal så då är det ju på tiden. vid 7mån kommer dom i någon form av separations-fas, och då ska det tydligen bli myyycket svårare. Så jag testar såhär. Men som sagt, ikväll blev det inget av! Smart unge.. passar på att somna vid vad som skulle vara det NÄST sista målet för kvällen... Hon brukar ju sova en stund på kvällen men bara en halvtimma högst. Nu har det gått två timmar så jag antar att det är natt nu då? Hon ligger i sina vanliga kläder i vagnen..jättedumt. Minns inte om jag hann byta blöja heller. I en kärnfamilj hade jag tagit den här diskussionen med pappan, om hur vi ska göra.. väcka henne och ta på pyjamas och byta blöja eller låta henne sova? Väcker vi henne så kanske hon är pigg och kan inte somna föränn typ tolv inatt.. men ska hon sova i den där blöjan då? Och dom där kläderna? I vagnen? 
Men nu är vi ingen kärnfamilj. Det är jag och Evelin. Ibland en Johannes också men han lägger sig inte i det där med bläjor så mycket, och förresten ligger han hemma och sover like a boss så den här duskussionen går i mitt eget huvud. Det är bara det att när man diskuterar med mig får man sällan några vettiga svar, det har jag insett nu när jag försökt. Så förlåt till alla som nån gång försökt.. jag ska bättra mig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback