Mitt älskade hjärta

Lilla Evelin är nu 6mån och en vecka,.. det är ju helt sjukt hur snabbt tiden går! Hon är fortfarande lika lugn och snäll som när hon var nyfödd typ, fast med lite mer vilja och röst såklart. Det är ett ganska skönt stadie nu faktiskt.. hon kan inte krypa eller så, så man vet ju precis var man har henne, sammtidigt som hon ändå är så pass gammal att hon roas av leksaker, så jag kan tex ha henne i hokuspokusstolen med några leksaker framför och hon sitter nöjd medan jag tex duschar. 
Någonting jag däremot har gett upp är det där med att få henne att somna själv.. igår var typ den jobbigaste kvällen jag haft sedan jag fick barn.. Hon grät när jag la henne men jag sjöng för henne och hon lugnade sig ett tag.. men sedan började hon gråta igen och man har ju fått tipset att bara prata lugnt med henne och alltså inte ta upp henne.. men hon slutade inte gråta, utan det slutade med att hon spydde ner heeeela jävla sig själv och hela sängen... kände mig som en barnmisshandlare och jag kommer aldrig utsätta min lillpärla för det igen. Om fadern i sällskapet fortfarande räknar med att han bara ska kunna ta henne när hon är ett år så väntar honom en jävulsk utmaning. Ett rent helvete skulle jag säga, för jag har till och med släppt tanken på att någon gång kunna ha barnvakt med översovning. Jag kan faktiskt inte ens se hur jag skulle kunna vänja henne vid nånting annat än samsovning, även fast jag helt klart skulle vilja det.. skulle behöva en sån där supernannycoach som kan och vet och är bestämd.. för jag är bara jag, och jag älskar min dotter mer än livet självt. Så jag tänker alltså inte experimentera med nå jävla fem minutersmetoder eller nån annan skit. PUNKT!!



Kommentarer
Postat av: Emma

Men är det inte typ nån sån där utvecklingsperiod igen då så det blir extra svårt just nu? Kanske går lättare om någon månad eller så. Tycker inte du behöver stressa med det där. det är väl inte farligt för barnet att samsova ändå. Alla barn är olika

2011-10-23 @ 19:13:52
Postat av: Lina

Lova sover med oss också! har gjort det under en period nu:) Det är ju mysigt! :) Annars somnar hon ofta när ja ammar henne sen lägger jag henne i hennes säng när hon vaknar på natten får hon komma till oss och sova resten av tiden i vår säng. Man orkar ju inte hålla på att tjaffsa sömnen för mamman är ju minst lika viktig som för barnet :)

Postat av: Mor

Vilka förnuftiga vänner du har Emma =)

2011-10-24 @ 07:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback