Mammas tjockis

Idag har vi varit på BVC och vägt och mätt Evelin. Hon hade gått upp ytterligare 200g och blivit 1cm längre. Det är ju inte så konstigt tänker jag då eftersom hon äter heeeela tiden! Fast sedan tror jag också att hon äter så ofta för att hon somnar när hon ätit en liten stund. Jag vet inte. Men lite jobbigt är det på natten att hon äter så pass ofta. Jag får minsann inte sova mycket.! När vi var och vägde första gången för en vecka sedan gjorde jag även en gyn-undersökning, och då sa doktorn att hon tyckte jag såg så blek ut. Min BM skrattade och sa att jag var blek och skön, och inget mer blev sagt om det. Idag sa dock hon som vägde och mätte (vet inte om hon är barnläkare?) att hon tyckte jag såg så blek och sliten ut! Hon tyckte att vi skulle ta ett blodprov för att kolla järn och sånt. Hon kom tillbaka förvånad som få och sa att jag hade ju bra värden! Haha. Detta betyder då att jag ser sådär sliten ut av naturen ;) Fast jag tror det har med sömn att göra. Sedan är niklas borta så mycket så jag glömmer även bort att äta när ingen annan äter. Men nu ska det bli skärpning! Nu har vi storhandlat idag så här ska ätas. :P 
Jag som hade tänkt få behålla några gravidkilon.. dom bara rasar av mig. Tittar man på mig nu kan man minsann inte tro att jag fött barn för ca tre veckor sen. Det enda som skvallrar om det är att magen är mjuk och att jag är sjukt otränad, men det är det ju inte många som märker. Mest jag själv och Niklas :) 

Förresten, nu när jag inte längre har Evelin i min mage har jag gått och blivit sjukt frusen! Jag minns inte ens om jag var såhär frusen innan jag blev gravid, men det var jag säkert. Tur att det snart är sommar. Jag måste dock prata med fastighetsskötaren och få till någon form av ventilation till sovrummet. Den är åtskruvad och går inte att skruva loss nämligen! Mycket irriterande. Men man vill ju inte släppa in någon här nu heller typ. Det är en enda röra i sovrummet eftersom jag stuvat om sängborden så att jag skulle kunna ha spjälsängen bredvid mig. Ingen närmare beskrivning ges, det ser helt enkelt förjävligt ut.! 

Nu börjar lille plutt vakna till så jag avrundar här :) 

Lev väl alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback