fyrdubbelbokad och könsrollerna

Har jag inte mest oflyt i hela världen ibland? Eller jag skulle kanske kunna rätta mig och säga att jag är den mest talanglösa människan jag känner..
Som säkert många redan vet så har jag ganska nyligen blivit en mamma (hihi), och har under en vecka typ planerat att ha en liten återträff med dom andra mammorna i min föräldrargrupp. Japp så då spikade vi onsdag den här veckan. Toppen tyckte jag! Jag som kan ALLA dagar ALLA veckor, nu när jag är mammaledig. Nu låter jag ju som en jävulskt kylig och idiotisk människa, men det är inte alls så jag menar.. Min kära kusin Helena gick bort väldigt hastigt (det var hon som blev överkörd av traktorn för den som inte visste, det stod i tidningen), och nu infaller hennes begravning på samma dag klockan ett. Självklart vill jag gå på begravningen, det var liksom bara oturligt att det skulle vara sammtidigt eftersom jag verkligen hade sett fram emot att träffa alla nya bebisar i gruppen.. 
Jag tänkte i alla fall att det kunde ju vara smart att börja öppna almanackan ändå då, skriva in såna här saker i planeringen.. Så jag öppnade den, och ser då att jag samma onsdag, klockan ett, ska på efterkontroll på vårdcentralen! MEN VAFAAN..! Då måste jag ju boka om den tiden också.. skit. Jag som hade tänkt att jag skulle få mig nåt preventivmedel av något slag då också, men det får väl vänta ett tag till och jag får hoppas att det inte blir några barn gjorda innan dess. Evelin räcker gott och väl än så länge. Syskon blir en senare fråga :) 

Angående könsrollerna i det här hushållet så har det väl aldrig varit speciellt traditionellt. Jag är den som har jobbat och niklas har varit hemma, dock en smula ofrivilligt, han har ju sökt jobb såklart men inte lyckats få något fast och fint jobb. Nu har han i alla fall sommarjobb på "FELIA", och jag går hemma som sagt var. Men OJ vad traditionellt det blev tänkte jag då. Jag blev hemmafru och han den arbetande fadern. Idag fick jag en knäpp på näsan för att jag tänkte så, när han ställde sig framför mig i vardagsrummet innan jobbet, tittade mig i ögonen en stund och frågade sedan


"Ser jag tjock ut i den här tröjan..?"



Kommentarer
Postat av: Lina

Hej hej! Så himla typiskt att allt kört ihop sig för dig! Jag är ju hemma själv hela dagarna nu framöver då henke börjat jobba så vi borde ju kunna ta och träffas något ta en prommis eller så det är ju inte super långt mellan oss tänker jag :) Hoppas begravningen går bra på onsdag! Nu ska jag ta mig i kragen och boka tid för efterkoll jag med, bra att du skrivit om det så jag kommer ihåg;) Kram Lina och Lova


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback