Magsjukesemester

Ja min blogg fick magsjukeledigt ett tag. Helt vansinnigt hur synd det varit om mig (oss) den senaste tiden! Det måste ha varit i onsdags jag började känna mig dålig tror jag... var allmänt kass i magen då så jag sjukanmälde mig. På torsdagen skulle jag vara ledig så då krävdes ju inga såna åtgärder, och jag mådde inte speciellt dåligt heller, men däremot på fredagen (då jag också var ledig) bröt helvetet loss. klev upp och åt gröt på morgonen, och ganska kort därefter satt jag där inne på toan med hinken i knät och grinade och spydde. Jag har inte haft en liknande magsjuka sedan jag var liten tror jag.! det höll i sig hela dagen, och jag krävde att få ha detta fantastiskt användbara rum för mig själv hela dagen, så niklas begav sig iväg. Mamma fick komma förbi med lite nödproviant åt mig, vilket var räddningen. speciellt på lördagen då kroppen började kräva nån form av ersättning för allt jag förlorat. Jag hade verkligen inga reserver, för jag gissar att dom gick åt till stackars bebisen som för övrigt verkade allt annat än nöjd där inne. Det har varit ett konstant sparkande och tumlande där inne under hela sjukperioden.. Lördag skulle jag ha jobbat men var fortfarande riktigt dålig. Dock inte som på fredagen, men nästan. söndag var även det en ledig dag, men efter en sån här pers var jag fortfarande HELT slut. Det blev i alla fall några tuggor mat den dagen. Idag känner jag mig betydligt bättre. Bra i magen och allt, men fortfarande helt sjukt trött och slut. Orkar inte stå upp i onödan. Börjar inse att jag behöver en dusch, men det får bli ett senare problem. Inget jobb idag heller alltså. Det hade ju även blivit ett helvete att inleda frisk-veckan med ett split-pass som sträcker sig från 07:45 - 20:30, så jag kapitulerade.


(Det fanns betydligt mer målande bilder att låna från google men jag tänkte faktiskt skona er)


Jag tror att mina 6 vunna kilon har försvunnit igen nu så jag tänker faktiskt inte lägga upp någon mag-bild den här gången. Kotten lever iaf uppenbarligen fortfarande för det buffas på där inne idag med :) Och för den sakens skull tänker jag äta en macka nu också!



Lägger upp de senaste bilderna också kanske.!

Jag blir så lycklig varje gång jag får ett apelsin eller två.. :)  (och ja jag ska köpa mammabyxor så jag slipper gå runt i mjukisar!)



Niklas tyckte det var roligt att jag åt semla med hela överkroppen.. men locket är ju godast och vänder man den åt fel håll ramlar ju florsockret av! Nu behöver ni inte ens testa det, ni som inte redan visste om detta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback