pust suck och stön

Typ så. Efter gårdagens äventyr känner jag mig helt slut idag. Det hade varit skönt med sovmorgon imorse men eftersom vi skulle till MVC så blev det inte så. Har dock sovit middag nu på eftermiddagen medan niklas killade mig på rumpen. För er som inte vet så ska jag dra igenom gårdagen igen (gjorde det igår på fejan...)

Egentligen hade jag oflyt redan på morgonen, för jag började 12.30, och då måste man ta en buss från sundsvall som går 10:25 (helt värdelöst) för att hinna. Den bussen missade jag. När går då nästa buss?? 11:55!! Suck... blev alltså sen till jobbet. Jobbade så hårt att jag glömde bort att ta rast till och med.! Nåja, slutade i alla fall 21:15. När går då bussen hem? Jomen 22:20 såklart! Kunde man ju hoppas, för då hinner man precis med sista bussen från stan och hem. Men bussen var sen, så den avgick från härnösand ungefär 22:35. Chaffisen körde som en idiot hela vägen men väl framme i sundsvall kunde jag ändå konstatera att jag missat bussen med typ 5 min. Till saken hör att medan jag väntade på sen-jävla-bussen i härnösand så passade jag på att handla en massa mat på hemköp, och jag kom på redan på vägen ut därifrån att det var ju på tok för tungt för mig att kånka på..! Men toppen, nu skulle jag alltså bli tvungen att ta den där halvtimmespromenaden hem som jag normalt brukar undvika, och detta med två tunga matkassar. Självklart hade jag redan försökt ringa alla möjliga bilburna bekanta men mobilen visade 0:00kr så det gick inte vägen. så med bortdomnade händer och sammandragningar som kom och gick vaggade jag hemmåt. Jag kom ju hem till slut, oförlöst och allt, men fan så trött. Och frustrerad! Somnade minst sagt ovaggad sedan på kvällen :) Klockan tolv på natten kom jag hem ungefär. Fatta! Sluta jobbet 21:15, komma hem kl 00:00. Fucked up.


Idag har vi ju som sagt varit på MVC. Det gick så bra så. Och allt ser så väldigt bra ut. Nu väger jag 60.6kg. Jag tror att jag började på 54kg så det går ju stadigt uppåt iaf.! Vi fick ett nytt beräknat datum också, den ska tydligen vara den 24e april och inte den 25e.. skitsamma det är en dag liksom. Men ändå :) Fick lite info om gravid-gympa som tydligen ska vara en bra grej om man känner att man vill orka med förlossningen, och det kan jag ju tycka är en bra idé. Fast jag vet ju att jag inte har tid. Det här var på tisdagar mitt på dagen tror jag, och hur ofta är man ledig då? Aldrig faktiskt. Fick dessutom ett sånt där moderskapsintyg som ska skickas till försäkringskassan. Sedan tyckte barnmorskan att jag hade på tok för långa dagar med allt pendlande fram och tillbaka och ville att jag skulle ansöka om nån sorts ersättning för att kunna lugna mig med jobbet lite tidigare (samma som man får om man har ett slit-jobb typ). Dessutom när jag nämnde ett litet problem jag fått som jag inte egentligen förknippat med graviditeten så sken hon liksom upp. Jag domnar liksom bort i lill- och ringfingret till och från, och det kan sträcka sig längre upp också över handleden ibland. Mest höger men ibland även vänster. DET sa hon att det är någonting man blir sjukskriven för. Det hette nånting med tunnel-syndrom och är högst graviditetsrelaterat tydligen. Men jag får se, ska först kolla om jag får några handledsstöd som funkar. Klart man jobbar in i det sista när man är fattig som vi. Går ju inte toppen för niklas med jobb just nu så att..


För övrigt är det FYRAHUNDRA GRADER varmt i våran lägenhet!! Nu tänker jag öppna fönstret och aldrig stänga igen........

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej!

Googlade på "gravidgympa" och hittade din blogg. Såg att du blivit tipsad om gravidgympa som är tisdagar, dagtid, antar att det är min gympa i Sundsvall. :-)



Vi funderar på att byta tid, för som du skriver så jobbar ju många på dagen. Om du är intresserad av att vara med så hör gärna av dig med vilka dagar/tider som skulle passa dig. :-)



Vi ska försöka hitta en bättre tid, det var dock lite svårt med tider just denna termin på grund av många olika aktiviteter i salen som skulle samsas om tiderna. :-)



Ha det gott i alla fall, och lycka till med graviditet och bebis! :-)



MVH

Therese, Kreativ Friskvård i Sundsvall


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback