Jobbigt va?

Jag är tärd. Jag kom på exakt hur jag skulle beskriva mig själv för ett par dagar sen och det står jag fast vid; som insidan på ett rövhål. Känner mig riktigt äcklig och ful faktiskt.. Mina ögon klibbar och rinner och klias. Jag har exem i håret som beter sig exakt likadant åt, fast det syns åtminstone inte.. Jag har ändå hittat motivation till att hitta på några saker iaf.. Typ handlat några julklappar, hälsat på Jennie på kyrko, varit på mammaträff, haft främmande av både Danne och Erika, och så har jag ju faktiskt fått jobb också, ögonen till trots.! Jag har dock inte fått tag i nån som kan ta emot min uppsägning från gamla jobbet, men det får bli måndagens projekt.
Men ja, Danne var här ohhälsade på med jeremy iaf! Den ungen är ju så himmelens söt! Ett år och fyra månader är han, och han lekte tittut bakom gardinen och visade hur man låste upp iphone :) sjukt smart! Tror han gömde mina p-piller också för dom försvann spårlöst.. Men jag hade fler som tur var. Erika tittade förbi samtidigt så Danne o Johannes pratade bilar medan vi pratade om allt möjligt förutom bilar. Apropå det så har jag börjat med körkortsteori igen. Känns som det kan va dags.
Allt med evelin går ungefär som en dans just nu känner jag. Jag har hittat en gonattrutin som känns bra, dvs att vi läser en saga först och sedan sjunger jag medan hon ligger i sin säng och oftast somnar hon på typ en kvart. Ibland vaknar hon till på natten så jag får gå dit och klappa på henne lite tills hon somnar om men ibland sover hon hela natten! Hon kan vakna tidigt iofs, typ kl 5 men om hon får mat brukar hon kunna somna om och sova framåt åtta eller nåt.
Hon har börjat äta mat också. Ett mål om dan ger jag nån barnmat och på kvällen äter hon gröt eller välling och lite katrinplommon eller päronpurre. Hon har varit väldigt hård i magen men idag fick hon blaja och då blev hon glad igen :)
I mars kommer jag börja jobba och då hoppas jag allt det här ska funka då jag kommer jobba både natt och dag och hon kommer måsta ha barnvakt och vara hos sin pappa och så.. Och så småningom även nattdagis. Men det känns iaf nu som att det kommer funka! Men det tar såklart lite tid.


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter bra det där emma! Det går framåt! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback