Spriten och livsglädjen

Inte riktigt alls så faktiskt. Igår ramlade jag ner i något slags hål. Jag känner mig skitstressad och det är något som trycker över bröstet hela tiden typ. Hade svårt att hämta andan igårkväll. Känns väl lite bättre idag men inte som det ska ändå. Förmodligen är det väl för att det drar ihop sig till dop och jag känner att jag inte har kontroll riktigt på vad som ska hända och allt sånt. Jag vet inte. Det går väl över hoppas jag. 
Jag hade i alla fall någon form av plan att jag skulle tvätta igår, men när jag gick ner efter klockan blivit 21, när sista tvättiden är slut så var thaikvinnan där. Hon surrade och gullade med Evelin och pratade på om allt möjligt (antar jag) och det slog mig att hon säkert tror att jag förstår thailändska. Det gör jag inte. Men jag surrade tillbaka lite på svenska och hoppades på att hon förstod mig lika dåligt, för vi pratade garanterat inte om samma sak. När hon öppnade torktumlaren sa hon i alla fall "vem!" och jag antog att hon menade att det var dags att göra rent filtret så jag sa något i stil med att det kanske är dags att sätta upp en lapp snart så att folk gör det efter dom använt den. Hon log mot mig som att jag hade gett henne en blombukett eller nåt och surrade sedan vidare. Jag insåg i alla fall att det inte skulle bli något tvättat för min del inatt så jag gick upp och sällskapade J på lite fotboll istället. Jag bokade i alla fall tvättid tills idag mellan 8-16. Gick dock ner till kl 7 redan för Evelin slet upp mig tidigt. Tog henne i bärselen och gick ner, och tror ni inte att thai-kvinnan fortfarande (?!) var där? Jo men det var hon! Hon höll fortfarande (?) på med torktumlaren och surrade fortfarande lika glatt på thailändska. Jag hann väll stoppa i typ fyra av Evelins bodys innan hon tog över uppgiften och både sorterade, laddade maskinerna med tvätt och tvättmedel och satte igång maskinerna åt mig! Man ska väl inte kalla det fördomar, men jäklar vilket serviceinriktat folk det är det där.! 

Jaja nu ska jag ha mig iväg till vårdcentralen. Jag hoppas på att få väga och mäta barnet också, men vi får se. Annars får jag gå dit på drop in vägning på onsdag. 

Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback