Dopet

Nu är Evelin och Charlie äntligen döpta! Det är skönt att det är gjort nu för det har varit ett stressmoment i min vardag faktiskt. Jag fick nästan ett melt-down just innan för Evelin sov ingenting på dagen utan somnade i bilen på väg dit och fick bara sova i typ en kvart innan vi var tvungna att klä på henne dopklänningen. Men det gick fantastiskt bra ändå, och varken Charlie eller Evelin grinade under cermonin. Charlie gnällde lite men då fick han krypa runt lite och då blev han ju nöjd. :) Han skvätte med dopvattnet och prästen undrade om det skulle finnas nåt vatten kvar åt Evelin, men det gjorde det :) 
Efteråt fikade vi. Vi hade beställt två tårtor.. Jättefina var dom..! Och så hade vi kakor och bullar och kaffe och dricka.. Det var lyckat. Vi fick jättefina presenter! Min mamma är en klok kvinna så hon skrev ner vad vi fick och av vilka :) Dock var det så mycket så jag tänker inte göra ett projekt av att skriva ner allt här, men kort och gott fick hon några halsband, leksaker, en memory-book (typ mitt första år), inramade foton och kläder och lite annat :) Tack och tack :)


gudfadern Lövet, pappan Niklas, Mamman jag och gudmor o moster Erika


mormor karin kom och assisterade mig på morgonen innan dopet. 


suddig bild på Evelin i dopklänningen. Den sydde min mamma till mitt dop :)


Jättefin bild på Emma som är Lövets flickvän och Evelin :) Hon fick även läsa en text på självaste dopet :) Det tackar vi för :)


Tårtan! Båda var likadana :)


Pakeeet!


Leon gav bland annat en teeny-weeny bikini till Evelin. Jag tycker dock att dom behöver lära känna varann lite bättre innan han får se henne i den.

Finns 400 till bilder, men jag ska skicka på framkallning och sätta i ett album tänkte jag :) 

Idag ska nog jag o J gå en sväng på marknaden,vi får se hur det blir :) En munk eller två!

hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback