Ledig och sovmorgon

Jag vill bara passa på att meddela att det är helt underbart skönt att ha semester nu! Idag vaknade jag 11.30, helt pigg och utvilad.. jag kan inte minnas senast jag gjorde det.! När man jobbar ställer ju kroppen in sin egen väckare som brukar resultera att man först vaknar typ kl 5 på morgonen, somnar om och sover som längst till kl 9. Den väckaren hoppas jag ska vara kasserad nu i alla fall. 
Sista dagen på jobbet var helt ok. Jag köpte muffins och rulltårta som jag bjöd mina teamkamrater på, och avslutade dagen med att sälja två abonnemang så jag får känna mig nöjd med det.! Däremot blev det som vanligt dålig tajming med bussen. slutade kvart i åtta och bussen gick fem i. Det insåg jag ju att jag aldrig skulle hinna så det var bara att vackert vänta till fem över nio bussen.. Fast jag brydde mig inte nämnvärt faktiskt, det var ju trots allt sista gången på väldigt länge, och min snälla pappa hämtade mig på stationen i sundsvall och körde mig hem. :)

Igår var vi på babyloppis! Det var faktiskt väldigt bra. Vi behövde ju mycket småkläder och någon liten teddy-dräkt och det lyckades vi fynda! Även lite annat smått och gott. spjälskydd och sängkläder tex. Det är sjukt bra med loppis när man är fattig människa. Dock hade jag riktat in mig på att köpa en skötväska, men inte en enda fanns det.! tyypiskt. 
Och apropå väskor.. Jag tror det kan vara dags att packa en väska med det som ska med till förlossningen när det väl är dags! Igår kväll när jag och niklas skulle titta på film hade jag några rejäla sammandragningar och insåg då att om jag måste åka nu får jag bannemig åka utan grejor..! Jag har ingen aning om vad jag ska lägga i väskan och tydligen ska man packa med ätbara saker till pappan, vilket jag inte kan förstå hur det ska gå till. Ingening ätbars vi stoppar i den väskan kommer ligga kvar mer än kanske högst två dagar innan det är uppätet.! (förmodligen är det jag som kommer äta upp det)...

På måndag ska Niklas på arbetsintervju. Jag hoppas verkligen att han får jobbet! Det är bara sommarjobb, men man vet ju aldrig om det kan bli mera, och det skulle verkligen underlätta vår situation just nu när jag bara kommer få mammapenning också :) 

Men usch vad tråkigt med bara text tänker ni, och ja, det är det. Men jag orkar inte göra nåt åt saken faktiskt.
Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Erika

Han kan ju alltid söka jobb på Comhem annars, de söker ju folk både själva, via MP och SC ;P

2011-04-03 @ 13:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback