Förlossning

Jag hade ju lovat att skriva litegrann hur förlossningen var, så jag skriver en snabb sammanfattning medan lilla Evelin sover :)

egentligen kom första värken kl 23 ungefär, när jag hade tänkt gå och lägga mig och sova.. kunde såklart inte sova när jag hade "magknip" så jag la mig i soffan och tittade på tv en stund. vid tre kunde jag lägga mig i sängen och sova. Vaknade dock 03:50 av att vattnet gick! Det var ju som att spräcka en vattenballong alltså.. Sen kom värkarna igång på allvar.! Jag bad niklas skriva upp när varje värk kom och det var ungefär 2-3 min mellan varje värk. 

kl 04:50 skrevs jag in på förlossningen i alla fall. Dom ville undersöka och ha sig lite först, och allt var ju bra förutom att Evelins "CTG-kurva" var lite för stel. Jag var 5cm öppen då. Dom satte en liten elektrod på hennes huvud för att hålla bättre koll på kurvan i alla fall och en doktor var in och tittade till oss, men hon sa att bebisen mådde finfint! Jag låg väl och kved och bad om bedövning men det gick för fort så jag hann inte få något annat än lustgas. Men tack gud för lustgasen! 

06:00 började jag få krystvärkar. Den första var ordentligt plågsam men det var för att jag inte fattade att jag skulle krysta först.. när jag fick hjälpa till var det betydligt mycket trevligare än dom "vanliga" värkarna..! :P

06:25 hade jag gjort mitt, och Evelin kom till världen. Hennes födelsedag blev alltås den 15 april 2011. Hon vägde 3142g och var 48cm lång. Och det absolut vackraste jag sett i hela mitt liv.




Kommentarer
Postat av: Hanna Larsson

KRAM <3

2011-04-22 @ 15:49:15
Postat av: Michaela

Så härligt att läsa! Superfort gick det ju! Lilla Bäbisen min började sparka vilt när jag läste om förlossningen din! Hoppas han planerar att stanna kvar ett par veckor till! =)



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback