Den enorma omställningen

Å det är så underbart att vara mamma.. Jag har aldrig någon gång förut kännt mig så överöst av lycka, det finns helt enkelt ingenting som liknar detta.! Alla mammor där ute vet ju vad jag menar. Däremot det där med "baby-blues" är ingen höjdare! Jag har så sjukt nära till gråt hela tiden, och minsta lilla motgång gör att jag i princip bryter ihop. Behövde till exempel ett råd av en barnmorska igår, och då har man fått en lapp med telefonnummer man ska ringa om det är inom tio dagar efter förlossning. Ringde såklart ett av dom numren och förväntade mig att kunna få ett snabbt råd, men hon som svarade hade absolut ingen plan på att hjälpa mig. Det första hon sa var "då får du ringa amningsjouren"... Nu ska ni också veta att detta hade INGENTING med amning att göra... Försökte förklara det för damen i luren, och då sa hon "jamen det är ju inget akut, du får ringa till vårdcentralen på tisdag"! VA? Vilken idiot. Slängde ifrån mig luren, svor lite, och grät non-stop i säkert över en timma. Vilka idioter det finns.. dom vet väl vilken sinnesstämning det kan vara på dom som ringer !? Hon hade väl kunnat ge ett snabbt tips bara? Nejnej... Slutade med att jag ringde ett annat nummer efter ett antal timmar och fick hjälp på en gång, så det var ju tur.

Nu är ju de stunderna väldigt få då jag känner mig sådär eländig, för resten av tiden känner jag mig helt salig. Ganska häftigt att man blir såhär totalt personlighetsförändrad av att få barn. Det dyker upp känslor som inte kan vara annat än ren modersinstinkt, och man hittar krafter man aldrig trott att man haft. Det här med sömn är ju inte ens att tänka på. Lilla Evelin sover som längst tre timmar i sträck, sedan är hon hungrig och då är det ju bara att kliva upp igen. Men det är knappt att det är jobbigt! Det finns ju inget annat! Idag har hon och jag sovit middag i stor-sängen när niklas varit med några kompisar, så nu är jag rätt pigg ändå. Evelin däremot ligger här bredvid mig i soffan och sover. 

Nu ska jag äta ett äpple och titta på How I met your mother. Hej och hå!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken härlig beskrivning! Det är precis sådär det är :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback