Det snöar på vår stuga....

Här är det minsann inte dåligt med snö! Och mer kommer det. Det ser jag när jag tittar ut i luften!

Idag har jag trots detta varit ute och härjat hela dan känns det som.! Igår var vi barnvakt och det slutade med att vi kom hem klockan fyra på natten. Detta resulterade i att jag vaknade kvart över tolv på dan! Såg genast ett sms från Malin där det stod att vi skulle repa kl ett. Så in i duschen och iväg på rep alltså. Linnea hittade en mick man inte ens behövde plugga in! Hon tycker ju om att höras den damen ;P


Vilken inlevelse :)

Därefter drog jag ner på stan och tog ut ett sånt där presentkort som pontus skulle ha. Han fyllde ju år i lördags men vi hade inte varit där än. Sedan begav jag mig hemmåt för att fånga upp nicke, som jag sedan tog med mig på bussen mot granloholm. Där fick vi nån sorts glass som inte var nån glass, surrade lite och åkte sedan till Kristinas mamma där både daniel och kristina befann sig. Där fick vi tacos. Efter det tänkte vi att nu är det dags att bege sig hemmåt. På vägen hem hörde vi lustiga ljud komma ifrån pappas gård. Niklas kom kvickt fram till att det var nån som skottade snö, så vi gick ner för att hälsa. Pappa var dock oskyldig till snöskottningen. Han var på spelträning och Kerstin fick ta på sig den uppgiften. Vi sa hej, surrade lite om dittan och dattan, SEDAN gick vi hem. :)  Väl inne kände jag att Scala var sugen på att gå ut, så jag tog på selen och gick ut på framsidan, på parkeringen. Hon tyckte det var mycket spännande och vi träffade en svart pudel. Sen gick vi in. Jag lagade lite mat som jag ska ha i matlåda imorn, och nu sitter jag här.



Sally var lika nöjd med att vara inne han. Han är inte så förtjust i snö.



Helst av allt ligger dom och myser i soffan. Dom blir så missnöjda när vi kommer och tar över :P




Imorn är det alltså jobb igen. På eftermiddagen tänkte jag hälsa på lilla pappa om han är hemma.  På tisdag har jag ingen plan än, men jag hoppas på att orka städa lite iallafall. På onsdag ska vi repa igen, på torsdag ska jag röntga hjärnan för att se om det finns nån förklaring på svimningarna, på fredag ska vi på farmors begravning. Plus jobb hela veckan. och på lördag ska vi hjälpa kristinas mamma att flytta som jag förstog det.!  snacka om att jag lär vara trött innan den här veckan är slut..!

Nu ska vi se på nån film och förhoppningsvis somna :)

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Erika

Vilken fin blogg du har fått :-)

Jojo, jag kommer hem lagom till begravningen. Vill inte missa den faktiskt. Har lixom inte riktigt fattat det än.

Men jag räknar kallt med att du har tid att "hänga" nån dag ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback