Dags för en fetblogg! (?)

Vi får väl se ungefär hur fet den blir. Jag tänkte iallafall berätta att vi har varit i Jönköping hos systeryster i helgen! Det var trevligt. Jättetrevligt var det till och med! Vi åkte vid kl 8 i fredags morse, jag mådde verkligen pissdåligt och kände att jag helst av allt bara ville stanna hemma och att jag aldrig mera skulle planera en resa i hela mitt liv, men när vi var i sthlmstrakten började jag må lite bättre. Petade i mig nån liten grej att äta och sov lite och sådär. Helt okej blev jag inte föränn på lördagen. Kunde inte äta direkt nån frukost då heller. Jag är så skum! Men iallafall. Vi kom fram vid 18 iallafall. Slog oss ner framför tvn och surrade lite och sådär. jag målade en hippiebarbie i erikas ritblock. Såg Idol gjorde vi. Johan åkte ÄNTLIGEN ut! Som jag har längtat efter det ögonblicket!!! Fy bövelen! Jaja, sen minns jag inte mycket mer.. Vi var trötta allihop. David anlände med madrassen jag skulle få sova på iallafall! Han såg ut ungefär exakt som jag hade föreställt mig, fast tre storlekar mindre tor jag =) Han var iallafall jättetrevlig. Jag godkänner honom syrran ;P

Lördagen då.. Vi klev upp rätt sent. Jag passade på att sova efter pappa stigit upp. Jag delade rum med honom och hade inte en chans att få sova som han snarkade! Och så har han andningsuppehåll också så man ligger ju och väntar på att han ska få åt sig andan igen liksom! Jaja iallafall, jag var trött. Sov så länge jag fick. Klev upp, duchade, åt en halv sked yogurt ungefär, sen åkte vi till torget! Jättemysigt tänkte jag, men det regnade jättemycket så det enda vi gjorde där var att vi köpte paraplyer och jag köpte en liten dörrkrans också =) Sedan kom syrran och David efter en stund så då åkte vi direkt till A6 som det heter. Typ Ikanohuset. Där var vi inte heller länge.. Men hade jag haft mer än tvåhundra på kortet hade jag gått lös på affärerna där inne :) Vi köpte en blomgrej till Davids föräldrar istället och så åkte vi dit på en lunch. GRYMT god soppa!  Där var vi iallafall  i nån timme eller två och bara surrade och umgicks, sen åkte vi hem till erikas lägenhet. Inget inbrott hade skett, fastän vi inte hade kunnat låst dörrn! Köööng.
Därefter väntade man på maten typ. Vi for ut och åt på svarta börsen. Inte så överdrivet gott tyckte jag, men det berodde såklart på att jag inte var i form för mat då egentligen. Hade passat bäst med nån nyttig gröt eller nåt. Men det dög iaf!


Nu ska jag minsann titta på VBÅ. fortsätter sen :)



Gud vilket konstigt ställe det blev reklam på!

Iallafall... Vi fick lite julklappar/födelsedagspresenter av storasyster också! Jag fick en stavmixer och mamma fick ett fotoalbum och pappa fick en äggkokare :) Och av David och Erika fick jag ett par örhängen också! =) Ringar =P
Hem åkte vi på söndan. Syrran och David kom och åt lite frukost och sa hejdå och sådär och sen bar det iväg. Hemresan gick BETYDLIGT bättre! Jag mådde bra, sov mycket, och åt även =P . Vi fick för övrigt med oss paket hem också! Och dom åkte jag på att ha hemma. Jag som förmodligen har minst plats av alla! så nu står dom mitt på köksbordet. Det är bara en tidsfråga innan Scala tar sig friheten att öppna dom allihop!

Och Scala föresten.. gud vad jag har saknat henne! Och gud vad liten hon är! Erikas katter är helt gigantiska i jämförelse!
kapten
Kapten
ja
Chefen
bra grepp
Lilla Scala

Men så är dom ju ett halvår äldre också tror jag :)



För övrigt så fyllde jag ju 20 också! Nu var det en hel vecka sen men jag tänkte jag kan ju skriva vad jag fick iallafall!
Av André fick jag medlemskap och fem ridlektioner på svarta hingsten :)
Av Robin fick jag en polotröja! En svart. Har på mig den på bilden!
Av pappa fick jag en skitfin ring!! Den är också på bilden men det syns nog inte direkt.. :)
Av Kerstin fick jag två doftljus och ett fat att ha dom på.
Av moster fick jag en julstjärna som jag gått och dreglat över länge. Indiska!
Av Anette (Andrés mamma) fick jag sånadär blomstercheckar eller vad det heter. Som presentkort fast på blombutik! KUNG! Dom brukar ju ha skitmycket fina prydnader på sånna affärer dessutom!


Jag tröjan och ringen


ljusen


stjärnan

That's it folks!

Kommentarer
Postat av: Erika

Duktig syster som bloggat så mkt! Sånt gillar storasyster.. ;-)

Postat av: Moster (lilla)

Don´t forget the Dunjacka.. =o)
Har du behövt använda den förrästen??? Den är väl varm kanske i detta sommarväder.. =o/
KRAAM!!!!

2006-11-28 @ 19:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback